Dåligt med pengar

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 8 månader sedan #1179106 av Cosmos
Denna ständiga ekonomi. Jag har full sjukersättning men i den lägre skalan. Dessutom har jag Afa och lite pengar från jobb. Men långt över hälften av min inkomst går åt till min hyra på 8.000 kr. Drar man bort matkostnad och förnödenheter blir det inte mycket kvar i plånboken. Nästa år, om ett halvår, blir jag ålderspensionär och mitt Afa försvinner. Tänker att jobba och skaffa mer jobb för att kompensera inkomstbortfallet. Måste det vara så här? Vad gör ni för att få ekonomin att gå ihop?
Mer
4 år 8 månader sedan #1179109 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt med pengar
Har små utgifter. Ingen bil.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179110 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dåligt med pengar
LO Förbund och afa ring försäkringsrådgivaren på ditt fack du tillhörde när du jobbade, denne kan troligast lugna dig. Det är samma pengar jag har efter pensionen som före. Samt betalar du fack avgiften får du hemförsäkringen genom Folksam där har jag lagt på några kronor så jag har stor försäkring inklusive ansvarsförsäkring förr kallat drulleförsäkring

Enda återstående är skaffa en billigare lägenhet, då går det runt utan att du är pressad ekonomiskt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179112 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Dåligt med pengar
Har du möjligheter att flytta till billigare boende? 8000kr låter mycket. Jag har 4100kr i hyra.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 8 månader sedan by Zoidar.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 8 månader sedan #1179195 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dåligt med pengar
I den här stan är det så stor bostadsbrist att det är ett under att man överhuvud taget har en lägenhet. Dessutom är jag för gammal och orkeslös för att orka flytta nu.
Mer
4 år 8 månader sedan #1179201 av Loni
Svar från Loni i ämnet Dåligt med pengar
Bor du i en tvåa hyr ut ena rummet till student eller kvinna.