Dåligt med pengar

Mer
4 år 8 månader sedan #1180821 av krokus
Svar från krokus i ämnet Dåligt med pengar
Geta,
Är det verkligen schysst att skriva så detaljerat om en annan viskares inkomst? Iofs tycker jag att Notwoodstock borde söka bostadstillägg nu, innan alla besparingar är slut. Men han verkar inte vilja lyssna på mig.
Mer
4 år 8 månader sedan #1180823 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt med pengar
Nej, det är inte ok att skriva så detaljerat om en medlems ekonomi på Viska, men notwoodstock tar upp det hela tiden. Det måste ju gå att lösa. Personer med betydligt sämre ekonomi brukar kunna lösa det eller måste.
Mer
4 år 8 månader sedan #1180825 av krokus
Svar från krokus i ämnet Dåligt med pengar
Ja jo, personligt ombud borde kunna hjälpa honom att skicka in ansökan om bostadstillägg.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 8 månader sedan #1180835 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dåligt med pengar

Admin1 skrev: 1. Hyr ut ett rum och del i köket till en student. Räkna på kvm för att räkna ut hyran. Du kan nog få in 3000-4000 kr/månad. Nissegossen kan hyra ut 2 rum.

2. Sök kommunalt bostadstillägg för du har en större och dyrare bostad pga att du inte orkar flytta.

3. Skaffa ett Personligt Ombud som fixar en billigare bostad åt dig och organiserar flytten.

4. Sök pengar fonder.


Bor i en etta så att hyra ut går inte. Jag har bostadstillägg men ersättningen bygger på att hyran inte får vara högre än 5.500 kr, min är 8.000 kr/mån. Som sagt, i den här stan är det omöjligt att få en bostad snabbt. Till de mer attraktiva områdena är kön milslång med en väntetid på 10-15 år.

Här är dyrt överlag. Stadsbussarna har en taxa på 35 kr per resa om man inte har någon form av kort.
Mer
4 år 8 månader sedan #1180839 av DieWelle
Svar från DieWelle i ämnet Dåligt med pengar
Finns det ingen möjlighet att söka bostadsbidrag?

Post hoc ergo propter hoc
Mer
4 år 8 månader sedan #1180841 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt med pengar
Varför inte flytta till en mindre dyr ort med billigare bostäder. Man behöver väl inte bo mitt i smeten som pensionär.