Dåligt med pengar

Mer
4 år 8 månader sedan #1179244 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dåligt med pengar
Jag återanvänder snus. Låter dem torka lite och lägger i begagnaddosa. Går bra att använda två gånger. Men bjud ingen...
Mer
4 år 8 månader sedan #1179246 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Dåligt med pengar
Hörde man kan doppa prillorna i whiskey om de torkat.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179252 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dåligt med pengar
Man tar vatten på händerna slår av det i dosan, då blir de fuktade

zoidar skrev: Hörde man kan doppa prillorna i whiskey om de torkat.

Du kan köpa snustobak och själv "baka" dem där finns essenser att köpa för vilken smak du vill.

Man kan beställa snus, de tillverkar då snuset man vill ha och det portionstillverkat och då ligger det i typ burk en massa men det blir billigare än om man köper dosor av den smak på snusdosorna du vill ha

När jag rökte fanns också essenser jag prövade en som skulle motsvara whisky kan säga rävgift

Amandara skrev: Jag återanvänder snus. Låter dem torka lite och lägger i begagnaddosa. Går bra att använda två gånger. Men bjud ingen...

Den snus jag använder LD portion original har ett lock det går att använda och däri ha sådant jag lagt som har varit i munnen, aldrig i själva dosan, jag lägger det där om nu en prilla skulle vara för stark för att ha längre i munnen. Det även när det är fel tillfälle för att slänga den/dem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1179271 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dåligt med pengar
Ett spartips är att inte slå på stort när lönen äntligen kommer utan snåla med pengarna fram till den 1:a i månaden. Då är det bara tre veckor kvar som pengarna ska räcka. På så vis känns månaden kortare.
Mer
4 år 8 månader sedan #1179290 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dåligt med pengar
Med en hyra på 8.000:- har du väl rätt till KB (kommunalt bostadstillägg) också! När hyra och el är betalda ska du ha 5.000:- kvar att leva på (tror jag).
Mer
4 år 8 månader sedan #1179386 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dåligt med pengar
1. Hyr ut ett rum och del i köket till en student. Räkna på kvm för att räkna ut hyran. Du kan nog få in 3000-4000 kr/månad. Nissegossen kan hyra ut 2 rum.

2. Sök kommunalt bostadstillägg för du har en större och dyrare bostad pga att du inte orkar flytta.

3. Skaffa ett Personligt Ombud som fixar en billigare bostad åt dig och organiserar flytten.

4. Sök pengar från fonder.