jag gapade nästan med munnen när jag såg - hade det inte på känn någonstans!

Mer
4 år 7 månader sedan #1181587 av Kn@sen
Ja tyvärr är kronofogden också rätt intrasslade i att trissa upp skulder. Skumpatrask använder ett statligtverk för att driva in sina påhittade och kraftigt saltade räkningar. En sent betald räkning, kan vissa företag redan sålt vidare till tredje part och inte kommer andra parten ringa och säga att de har fått betalt.
En del väntar sen ett tag med att skicka fodran och säljer sen vidare till mer seriösa inkasso där den ligger och tickar till de skickar den till Kronofogden.
Ful företag sitter och letar upp skuldsatta och skickar bluff fakturor som de vet att de kommer slänga.
Samma sak där, säljs sen vidare några gånger, hamnar tillslut hos mer seriöst inkassobolag och sen kronofogden.
Om någon funderat på hur pappers vändar jobb går ihop sig kanske ni får en ide.
Kronofogden har lovat bättra sig. Deras generaldirektör gick för ett tag sedan och lovade att tveksamma och orimliga skulder inte kommer att krävas in via dem. Men mycket snack och lite verkstad som vanligt.
Man behöver alltså inte vara överskuldsatt för att hamna hos Olle. Kan räcka med ett bedrägeri eller sen räkning hos fel bolag.
Att det står ett halvstatligt bolag som mottagare är ingen garanti längre.
Förövrigt en skandal att ett verk går sådana ärenden. Skatteskulder och andra statliga skulder,FINE.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181591 av Geta
För något år sedan fick jag ett brev om att jag inte hade betalat en räkning på 700 kr. Det skulle gå till inkasso. Vet inte ännu vad det var för räkning. Tänkte att det var enklast att betala. Antagligen var det bedrägeri.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181600 av Nissegossen

Geta skrev: För något år sedan fick jag ett brev om att jag inte hade betalat en räkning på 700 kr. Det skulle gå till inkasso. Vet inte ännu vad det var för räkning. Tänkte att det var enklast att betala. Antagligen var det bedrägeri.



Bestrid fakturan deponera skulden hos länsstyrelsen och låt det bli rättssak
www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/pri...deponera-pengar.html

Läs här det är bättre
www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-...da-felaktig-faktura/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181602 av Geta
Något sådant orkade inte jag. Tyckte att det var enklast att betala.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181608 av Kn@sen
Ja gjorde Olle vad som var tänkt från början med dom Statliga verket så skulle inte företag kunna skrämma upp halva befolkningen.
Kanske har många via dessa bolag sponsrat både bomber och droger samt prostitution,både i Sverige och annorledes.
Kronofogden har också en del skuld till vad som sker i Sverige när de driver in pengar till kriminella.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181612 av Zoidar
Jag har lärt mig sedan liten att inte sätta mig i skuld.

Anchored in Christ ✟