jag gapade nästan med munnen när jag såg - hade det inte på känn någonstans!

Mer
4 år 7 månader sedan #1181526 av zoegas
Det är ocker med skulder. Dem plussar på som fan. Jag hade en telefonräkning på 180 kronor. Efter olika moment i indrivning blev skulden nästan 3000 kronor innan den blev betald. Räntor och handläggningsavgifter hos inkassoföretag är verkligen att sparka på den som ligger. När jag hade skulder var över hälften av beloppet ränta.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1181528 av Geta
Min kompis fick också för sig att hon inte skulle betala en liten skuld för dröjsmål på biblioteket. Skulden ökade till minst 1000 kr innan hennes gode man betalade den.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181531 av Nissegossen
Jag såg till att betala alla räkningar, nu är jag vräkningshotad samt en skuld pga situationen, men ännu inte hos kronkalle men begär bostadsbolaget mer pengar då sitter jag i saxen hur jag än gör. Därför har jag på eget initiativ skaffat god man. Hon jag talade med på hyresgästföreningen, från dem, men det duger inte med ombud jag måste ta mig till dem om de drar mig till tingsrätten då får jag ett juridiskt ombud ifrån dem. Den jag pratade med sade om att jag skulle skaffa god man, ett ord Smart, men det är för mig ett skällsord.

Eftersom jag redan har god man finns stora chanser att jag slipper förvaltare då kan jag inte påverka min ekonomi vilket jag ännu kan.

Hos tingsrätten annars är närmast regel med förvaltare.

Hoppas jag motat olle i grind

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1181535 av zoegas
Har inte råd. -Nä men då dubblar vi skulden, har du råd då? - Nä.. - Men då dubblar vi en gång till! :gnugg

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1181539 av Maxjohan1983
Ja snabblån och sånt med ockerräntor borde förbjudas.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 7 månader sedan #1181561 av Nissegossen
Gillar inte skulder och jag får klara mig på en mycket mindre summa mot innan har annars inga skulder ty jag gillar inte att stå i skuld Som Göran Person sade, den som står i skuld är inte fri.
Får handla rengöringsmedel snus mat på 100kr dagen samt att god man själv får jag betala själv. detta förhållande är betungande och att även att jag på dessa pengar får jag hålla mig inom. På måndag får jag hämta ut nya pengar denna gång blir det en stock snus LD, portion Original för 185 kr sedan när jag är ute på Hisingen, där ligger Emmaus största sekond hand i stan där vill jag ha en dammsugare annars tillbaka där jag bytte buss för snuset då Backaplan om jag inte får tag på en dammsugare på Emmaus köper jag en på Ö&B en billig dammsugare tyvärr vad jag tror är inte kvalitet, men för att få en dammsugare får jag köpa den där.

Inte en dans på rosor

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum