Jag funderar på att utbilda mej till arkeolog!

Mer
4 år 3 månader sedan #1225644 av Geta
Tror att en arkeolog behöver ha ett enormt tålamod. Det tvivlar jag på att Clean har.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1225655 av Nissegossen
Som generationen före mig sade det fackföreningarna slogs för, gör din plikt (Arbeta) Kräv din rätt (Sjukskrivning när du blev sjuk) Detta var tidigare Socialdemokratin vad de slogs för. Jag själv tog inte ut de pengar jag fick från försäkringskassan när jag insjuknade i Schizofreni jag sade till min mor, jag har inga pengar. Hon blev arg och sade får du inget från försäkringskassan? Jo, men jag har ju inte tjänat ihop dem själv och visade postavin. Hon sade det är dina pengar gå nu och hämta ut dem. I dagens läge verkar det jag skrev att de som arbetar idag har glömt sin samtidshistoria så där kan socialdemokratin stå och ha sin solidaritet med de människor som är äldre och vet vad ordet solidaritet är för något unga reflekterar inte ens på vad ordet solidaritet beydde förr. Hade grannen knapert med mat på bordet fick han mat av grannarna. Jag ber den yngre generationen tänk ett varv till.

Mitt rättstavningsprogram fungerar inte, allt har röd understrykning för den som märkt något

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1225669 av IngeF

Geta skrev: Tror att en arkeolog behöver ha ett enormt tålamod. Det tvivlar jag på att Clean har.

Man ser aldri Indiana Jones grave i jorden med en liten skje i timevis.

Cosmos skrev: Varför anstränga sig i skolan när man ändå ska städa?

Den eneste positive med en rydde og vaskejobb må vel være at de fleste andre jobber stiller krav til å omgås kolleger mere. Jobbet på kontor noen måneder etter diagnose. Jeg satt egentlig med arkivering. Det stiller jo heller ikke all verdens sosiale krav, og jeg kan ikke klage på kollegene. De klaget aldri på meg heller. Men når alle samtaler til slutt handler om deg selv, blir det utrolig vanskelig. Man føler seg baksnakket hele tiden. At man rasjonelt vet at det ikke stemmer, hjelper veldig lite om man kjenner det på kroppen. Akademiske konferanser er også et sosialt spill som dessverre krever for mye av meg sosialt.[/quote]
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225686 av memphis
Ni fasar så för städjobb här i tråden, men det finns betydligt värre saker att jobba med. Slamtömmare till exempel. Eller i hemtjänsten. Fy fan för att behöva tvätta andra människor och ta reda på piss och skit!
Mer
4 år 3 månader sedan #1225688 av IngeF
Jeg er overhodet ikke negativ til ryddejobber, men Admin1 mener at det er den beste jobben som finnes. Det er vel ikke helt rimelig. Hjemmetjenesten er neppe bedre, da må man ofte forholde seg til halvdemente også, og drikke kaffe som ser ut som te. Det er mer enn å vaske etter folk.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225690 av Geta
Tvivlar på att man dricker så mycket kaffe i hemtjänsten. Det är det nog inte tid till.