Jag funderar på att utbilda mej till arkeolog!

Mer
4 år 3 månader sedan #1225691 av IngeF
På bygden der jeg bor blir klientene skitforbannede om man takker nei, så man må slå det i seg før man springer til den neste.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225692 av Geta
Ungefär som Nissegossen som anklagar personal för att vara paranoida om de tackar nej till det han vill bjuda på.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225693 av IngeF

Nissegossen skrev: Som generationen före mig sade det fackföreningarna slogs för, gör din plikt (Arbeta) Kräv din rätt (Sjukskrivning när du blev sjuk) Detta var tidigare Socialdemokratin vad de slogs för. Jag själv tog inte ut de pengar jag fick från försäkringskassan när jag insjuknade i Schizofreni jag sade till min mor, jag har inga pengar. Hon blev arg och sade får du inget från försäkringskassan? Jo, men jag har ju inte tjänat ihop dem själv och visade postavin. Hon sade det är dina pengar gå nu och hämta ut dem. I dagens läge verkar det jag skrev att de som arbetar idag har glömt sin samtidshistoria så där kan socialdemokratin stå och ha sin solidaritet med de människor som är äldre och vet vad ordet solidaritet är för något unga reflekterar inte ens på vad ordet solidaritet beydde förr. Hade grannen knapert med mat på bordet fick han mat av grannarna. Jag ber den yngre generationen tänk ett varv till.

Mitt rättstavningsprogram fungerar inte, allt har röd understrykning för den som märkt något


Er det ikke noe med at psykologiseringen av samfunnet har gjort oss mer individfokuserte? Identitetspolitikk handler jo bare om å få ikle se den identitet man kjenner for akkurat der og da.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225710 av Clean

memphis skrev: Ni fasar så för städjobb här i tråden, men det finns betydligt värre saker att jobba med. Slamtömmare till exempel. Eller i hemtjänsten. Fy fan för att behöva tvätta andra människor och ta reda på piss och skit!


Äsch då! Såklart man måste tvätta dom. Det är nog det bästa med jobbet att ta hand om det värsta. Jag hade lätt kunnat jobba med det. Men det är nog tungt jobb.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225717 av Geta
När jag var 18 år och gick sjukvårdsbiträdesutbildning, hade jag ingen svårighet att tvätta patienter eller bära bäcken. Med tiden har jag blivit mer klökmagad.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225719 av memphis
Jag hade en bästa kompis vars mamma jobbade inom hemtjänsten. Hon kom hem med de mest bedrövliga berättelser om vad hon gjort på jobbet. Människor som kräkts upp bajs och sådana hemska saker. Aldrig hemtjänsten för mig! Hellre går jag runt och sopar golv med en stor mopp och kör skurmaskin. Det är ganska roligt faktiskt.