Har ni handikapp-ersättning?

Mer
4 år 15 timmar sedan #1247292 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har ni handikapp-ersättning?
Man får det om man tex bor på ett gruppboende med omsorgsavgiften!
Mer
4 år 14 timmar sedan #1247294 av Cosmos

Admin1 skrev: Risken för missbruk ökar vid schizofreni och missbruket innebär en merkostnad, som Cosmos nyligen intygat. Nissegossen bör nog ta upp detta med godemannen och öka på summan rejält. Härligt med lite brännvinspengar.


Förstår inte vad du menar! Skulle jag ha extrapengar p g a att jag dricker? Huvudlöst!
Mer
4 år 13 timmar sedan #1247298 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har ni handikapp-ersättning?
Ja du måste ha råd med ditt missbruk? XDdddddddd
Mer
4 år 11 timmar sedan #1247312 av notwoodstock
LSS- boendet är ju dyrt. När jag får under 100 000kr kvar så skall jag söka mer i bostadstillägg.

Kan man inte söka handikappersättning för schzizofeni plus Asperger?
Mer
4 år 10 timmar sedan #1247314 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har ni handikapp-ersättning?
Merkostnadsersättning heter det numera och handlingstiden är ett år. Helt jävla sinnessjukt att handikappade får vänta så länge. Jag har fått det pga att förvaltaren kostar och omsorgsavgiften!
Mer
4 år 6 timmar sedan #1247351 av Admin1

notwoodstock skrev: LSS- boendet är ju dyrt. När jag får under 100 000kr kvar så skall jag söka mer i bostadstillägg.

Kan man inte söka handikappersättning för schzizofeni plus Asperger?

Räven sökte för medicin och vårdkostnader bl.a. Bor man på dyrt gruppboende kan man nog söka ersättning för fördyrat boende. Nissegossen har en trea och han kan ju ansöka om merkostnader för boende för att han inte orkar flytta till mindre lägenhet. Också Cosmos borde kunna göra det.