Har ni handikapp-ersättning?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 1 dag sedan #1247172 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har ni handikapp-ersättning?
Jag har 1400 ca i månaden skattefritt, det kallas för schablonersättning, sedan finns det extra merkostnadspenning om man har extra utgifter, såsom buss och dylikt, men det får jag ingen extra för! Tycker det låter märkligt att Richard har så pass mycket? Batterier och sånt är ju relativt billigt, men om jag vill ha ngn extra handikapphjälpmedel så måste jag stå för det själv! Landstinget står bara till buds med de nödvändigaste hjälpmedlen. Och även byte av hörapparat kostar extra vart femte år ca, så det kan bli mycket merkostnad tidvis.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 1 dag sedan #1247180 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni handikapp-ersättning?
Vilka hjälpmedel använder Richard?
Mer
4 år 1 dag sedan #1247182 av Admin1
Risken för missbruk ökar vid schizofreni och missbruket innebär en merkostnad, som Cosmos nyligen intygat. Nissegossen bör nog ta upp detta med godemannen och öka på summan rejält. Härligt med lite brännvinspengar.
Mer
4 år 22 timmar sedan #1247251 av Nissegossen
Det lär inte bli brännvin jag är inte ute efter att bli stup full jag dricker 2,o för ett förhöjt stämningsläge detta under hela dagen. Det har jag gjort sedan jag stod vid panna III på pripps jag har inte ökat på varken i styrka eller mängd du är ammatör

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 20 timmar sedan #1247264 av memphis
Jag har inte handikappersättning och har inte ens tänkt på att söka det, för jag har inga sådana kostnader att åberopa, som jag kommer på. Skulle gärna vilja se vad Richard har för skäl på papperet som får så mycket extrapengar, så jag kunde också söka. Men det får vi väl aldrig veta, han rider som vanligt på en räkmacka! Ha-ha :)
Mer
4 år 19 timmar sedan #1247267 av Geta