Ni som inte klarar att jobba

Mer
3 år 7 månader sedan #1286861 av Drummer
Tack Maxjohan 1983!
Mer
3 år 7 månader sedan #1286864 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som inte klarar att jobba
Jag mår bra av att sitta hemma och inte göra något. Det är en myt att man måste ha sysselsättning.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1286867 av Maxjohan1983
Håller med dig Geta! Det är ekonomerna som tutta i oss sånt. Från generation till generation från barnsben.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 7 månader sedan #1286868 av mopa
Svar från mopa i ämnet Ni som inte klarar att jobba
Jag trivs bra med att vara hemma, har alltid nåt att göra. Saknar inte sysselsättning.
Mer
3 år 7 månader sedan #1286870 av Maxjohan1983
Saknar bara mer KAPITAL :D .. ej sysselsättning.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 7 månader sedan #1287339 av Richard
Jag jobbade heltid på en fabrik, sen började jag bli sämre o jobbade mer o mer deltid. Sen varslades 30 personer o jag var en av dom. Sen började jag på Komvux, men klarade bara 2 dagar (detta var 2004). Sen fick jag gå i arbetsterapi på sjukhuset, men det lades ned. O 9 månader var jag i färgaffären, men blev sjuk igen. Sen när jag fyllde 30 fick jag sjukersättning. Gick under hela tiden fram till 2010 i psykoterapi, samtal, ECT-behandlingar, KBT o nya mediciner).

Trivs nu med mina 12 timmar i veckan på Spiran (daglig sysselsättning) nu.

Vi har ett projekt som heter Jag Kan, om man vill börja studera o komma ut i arbetslivet. Men kruxet är, att man får inte studera när man har ersättning från Försäkringskassan, o min nettoersättning är hela 16 300 kr. Att offra den för att studera matematik för eget intresse skulle jag inte våga...

Så ser jag även att jag är för gammal för att komma med en nystart. Är mycket rädd för det också.