Vilket antivirusprogram/brandvägg kör ni?

Mer
14 år 7 månader sedan #246309 av Bitte
Jag har telias antivirus och brandväggs program, det ingår i telias bredband. Och jag är helnöjd med det. Kanske kan det gå lite trögt ibland.
Mer
14 år 6 månader sedan #246400 av Tikki
Jag har också F-secure via Telia. Både antivirus och brandvägg. Jag tycker det är saktar ner surfandet ibland. Det bästa jag använt är tveklöst Avast.
Mer
14 år 6 månader sedan #246526 av Admin1
Microsoft har en gratistjänst med antivirusscanning via webbläsaren Explorer:

Vill du få hjälp att ta bort virus och spionprogram och förbättra din dators prestanda? Nu får du det. Medan Windows Live OneCare, den kompletta datortjänsten, inte är tillgänglig för ditt land så kan du kostnadsfritt söka igenom din dator med Windows Live OneCare Safety Scanner.

Windows Live OneCare Safety Scanner är en kostnadsfri webbaserad tjänst som ger dig snabb och direkt datorkontroll samt säkerhetssökning som hjälper dig att hitta och lösa problem.

onecare.live.com/site/sv-se/tryscanner.htm
Mer
14 år 6 månader sedan #246557 av Nissegossen
har laddat ned programmet och håller på med det, har nu scannat 11% och den verkar att ha att göra resten av kvällen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #246736 av Admin1
Hittade Windows sökningen några virus på din dator, Nisse? Gick det bra att installera programmet fast du redan hade AVG Free installerat?
Mer
14 år 5 månader sedan #252706 av mopa
Har fått en licens på AVG 9.0. Där finns allt man behöver, bevakning, brandvägg mm. Funkar bra för mig.