Varför är datorn så seg?

Mer
11 år 9 månader sedan #499703 av Fragile80
Jag har mer än hälften kvar i minne liksom, men datorn är jätteseg. Den hänger sig titt som tätt så jag får bara sitta och glo medans den "krånglar"
Kan man göra nåt för att snabba upp den liksom.
Den är ju rätt ny..

/Fragile
Mer
11 år 9 månader sedan #499719 av Fantasio
Uj, min dator är också seg, seg, seg. Kompisen sa att jag hade lite ram-minne, tror jag.
Mer
11 år 9 månader sedan #499721 av Fragile80
Undrar hur man kan kolla det..måste ju stå nånstans i datorn hur mycket ramminne man har.
Ska kolla det:)

/Fragile
Mer
11 år 9 månader sedan #499722 av Isa-Alise
Om du har flera fönster/flikar öppna samtidigt så stäng de övriga och ha bara Viska öppet. Facebook, youtube och liknande tar en massa onödig kraft från datorn.
Mer
11 år 9 månader sedan #499753 av Nissegossen
Om du installerar detta program, så hjälper programmet dig att rensa i RAMminnet och tar effektivt bort tillfälliga internetfiler. På själva programmet står det dessutom hur mycket RAMminne du har och när du kört programmet står det hur mycket minne den har lösgjort, alltså tagit bort.

Detta bör du göra varje dag, då de filerna annars ligger i vägen för en snabbare dator! Jag själv plockade idag bort 1,2GB utav det RAMminne som var upptaget från det sammanlagda minnet som jag har som är 3,0GB

Även om jag belastade RAMminnet med så mycket var det inte pga trög dator som jag uppmärksammade det. Den tuffar på utmärkt i alla fall, utan det var utav erfarenhet jag tog och gjorde diskrensning. Ccleaner; ccleaner.swedish.toggle.com/

Det låter istället som att du fått virus på datorn. Det talas om zombiedatorer som skickar iväg skräppost och annat. Det kan alltså vara så att någon annan än du styr över datorn just nu!

Jag tycker att du skall följa Admin och göra som han skrev i denna tråd; <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=4997...php?p=499750#p499750 [/url]<!-- l --> Det jag också har skrivit i den tråden, bör du göra!

Jag kan icke hjälpa dig mer om du inte gör som vi föreslår. Du har fått många förslag och det är dags att du tar dem på allvar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #499765 av Fragile80
Jag tar allt ni säger på allvar..nåja, det mesta i alla fall :joker

Har rensat historiken och nu ska jag skaffa dettta program du föreslår Nisse.

/Fragile