Varför är datorn så seg?

Mer
11 år 10 månader sedan #500344 av Fragile80
Det är inte min dator som är trög.
Det var nätet.
Har pratat med telia i 40 minuter nu och gjort en massa saker.
Hon såg att det var nätet hos mig som var fel så de ska skicka ut en tekninker om ca 7-10 dagar. Normalt hade de kommit inom 3 dagar men de hade asmycket att göra nu pga åskan. Sen har jag betalat 29kr på nåt som jag inte ens hade så alla de pengarna kommer jag "få tillbaka" de skulle dra av på nästa räkning. Grejjen är att de där 29kr har jag betalat hur länge som helst (flera år) så kanske får jag pengar tillbaka i näven liksom..kan ju alltid hoppas.
Sen erbjöd hon snabbare bredband och det tog jag, får betala mindre första året sen om man jämför med nu, så får jag betala 10kr mer i månaden. Det är det värt.

/Fragile
Mer
11 år 10 månader sedan #500347 av Fragile80

Nissegossen skrev: Det var något nytt i så fall, det trodde ju jag att låg i framtiden. Det är nog så att du behöver ett modem för i fiberkabeln har du ljus och det måste du omvandla till digitala elektriska signaler för att din dator skall kunna ta emot informationen.

Det skadar dock inte att du ringer supporten på telia så att kan guida dig igenom och för att de skall kolla din uppkoppling. Levererar de ett undermåligt bredband under den hastighet du har betalat för bör de göra allt för att uppfylla villkoren för det.


Jag behövde inget modem, det funkade utan(vi kollade), men använder det nu än så länge för jag måste köpa en längre nätverkskabel om jag inte ska ha modemet.

/Fragile
Mer
11 år 10 månader sedan #500349 av Fragile80

Nissegossen skrev: Om du tittar på den undre länken jag lade in, kan du ladda ned ett s.k TPtest och det ligger sedan på din dator och dit går du då när du vill kolla hastigheten på ditt bredband och det har jag. Då sparas automatiskt mätresultaten på det testet i datorn och då kan du när som helst gå in där öppna programmet och göra en mätning och jämföra med tidigare resultat. Ganska bra info, för den kan de inte göra något på och då har du det själv sparat. Skulle det då bli några diskussioner med dem kan du bara hänvisa till dina föregående sparade resultat.


Ok. Det ska jag fixa!

/Fragile
Mer
11 år 10 månader sedan #500350 av Fragile80
Det där TPtestet...vilket ska jag ha? Har ju windows7 och det står inte med nånstans. :tänk

/Fragile
Mer
11 år 10 månader sedan #500352 av wasp
Svar från wasp i ämnet Varför är datorn så seg?
Bredbandskollen.se har ett TPtest.
Mer
11 år 10 månader sedan #500356 av Fragile80

wasp skrev: Bredbandskollen.se har ett TPtest.


Det var där jag kollade..

/Fragile