Varför är datorn så seg?

Mer
11 år 10 månader sedan #500106 av Nissegossen
Så här i skrivande stund känner jag bara, att stoppa i originalskivan och lägg in operativsystemet på nytt och gör en total ominstallation och se till att koder och annat är med. Då står du med en jungfrulig dator igen. Det du då måste göra, är att säkerställa säkerheten och bland det första lägga in ett bra antivirusprogram och hålla hårddisken ren från virus och ett mycket lämpligt gratis antivirusprogram, är det jag nämnt tidigare AVG Free 2012. Om du sedan gör rätt med tanke på säkerhet och sekretess får du en nygammal dator som fungerar såsom ny. Se bara till att få med alla uppdateringar som microsoft lagt in efter att ditt operativsystem tillverkades. Det kan vara många.

Jag skulle här inte tjafsa mera utan bara se till att fixa datorn. Det är inga problem som jag ser det.
AVG Free 2012; avg-antivirus-free.swedish.toggle.com/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #500198 av Fragile80
Jag har 6.0 MB i ramminne.

Ska göra en virussökning eller vad det heter.

/Fragile
Mer
11 år 10 månader sedan #500204 av Nissegossen

Fragile80 skrev: Jag har 6.0 MB i ramminne.

Ska göra en virussökning eller vad det heter.

/Fragile


Du Fragile, här talas det om GB.
En dator fungerar inte med enbart 6.0 MB i ramminne du har nog minst 500MB i ramminne. Har du 6.0 GB i ramminne har du en ytterst modern dator.

Jag sitter här själv med en Dator med 3.0 GB i ramminne
Min dator är skitsnabb.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #500205 av Nissegossen
:tänk Har någon varit inne i din dator? Det låter på mig som att antingen har någon tagit dina minneskort eller också har de åkt ur läge.
Nej, de bägge förklaringarna kan bara inte stämma.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #500208 av Nissegossen
Ja, gör en viruscanning och meddela resultatet av den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #500218 av Fragile80

Nissegossen skrev:

Fragile80 skrev: Jag har 6.0 MB i ramminne.

Ska göra en virussökning eller vad det heter.

/Fragile


Du Fragile, här talas det om GB.
En dator fungerar inte med enbart 6.0 MB i ramminne du har nog minst 500MB i ramminne. Har du 6.0 GB i ramminne har du en ytterst modern dator.

Jag sitter här själv med en Dator med 3.0 GB i ramminne
Min dator är skitsnabb.


Oj då, jag menade 6.0 GB. Det står det när jag öppnade det där ccleaner som du skrev tidigare. Jag har en bra dator :)
Och inga virus, spioner eller nåt var det på datorn. Så det är inget fel på den.

Sen har jag kommit på en sak, de gånger jag klagat att datorn är sen har jag laddat mobilen från usbn på datorn...kan det ha med det att göra?

/Fragile