Kan du bygga datorer ?

Mer
6 år 4 månader sedan #999836 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?
Inwatto Lymmel!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #999837 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?
Den Laptop som är sönder, har luckor på baksidan, skruvar man bort skruvarna så har man en lucka för hårddisken samt att fläkten ligger lätt att byta då den också ligger en lucka för den samt RAM.minnet också lätt att byta. Felet med den datorn var inte cmos batteriet utan något annat fel har stängt ned den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #999896 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kan du bygga datorer ?
Byggde ihop, sen började det ryka :(
Mer
6 år 4 månader sedan #1001009 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kan du bygga datorer ?
Som sagt, stationära dator kunde jag bygga på 90-talet. Men har sen typ 2004 bara använt mig av laptops, o en sak lär jag mig aldrig, man ska inte försöka gå in o pilla i dem själv!
Jag vet inte hur många jag har förstört när jag öppnat de själv. Nu sist var det min älskade huvuddator. Hade bestämt att jag skulle lämna in den för reparation eftersom CPU-fläkten var sönder. Men så hade jag köp tryckluft på burk på Biltema som man blåser rent bl.a. datorer med. O tro fan inte jag skulle in o pilla i den här o försöka blåsa rent själv... Efter 7-8 öl naturligtvis!

Skruvade upp o den o bände lite för att komma år, o givetvis slet jag av kablar, bl.a. till On/Off-knappen... :rolleyes:

Nu är den i.a.f. lagad, men det blev inte billigt... Men det var mest för att fläkten var så unik, se bilden. Tur att det är jul, för jag gav min snälle far fakturan i julklapp.




Fast hårddisk och minne kan jag byta, så länge de sitter lättillgängligt.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001054 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?
:tänk Kanske jag kan byta moderkort på en dator, men vet inte vad som är kompatibelt med den gamla stationära dator jag har som det behövs bytas, den ligger för närvarande under sängen i sovrummet. En detalj dator

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1001278 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan du bygga datorer ?
Jag tror inte du klarar av att byta moderkort, Nissegossen. Det är pillrigt att få alla ledningar fast. Särskilt till på och av knappen och liknande.