Kan du bygga datorer ?

Mer
6 år 4 månader sedan #1001315 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kan du bygga datorer ?

MsTibbs skrev: Byggde ihop, sen började det ryka :(

När jag gick i gymnasiet, på IT-programmet, så var där någon (inte jag!) som ställde om alla datorer till 110 V. Det var en knapp man kunde ställa om detta, eftersom de använder 110 V i elnätet i bl.a. USA. Här i Europa har vi 230 V. I alla fall, nästa morgon, när alla skulle starta datorerna med 230 V, så small alla... POFF! :rolleyes:

Jag tror inte hela datorn förstördes, men nätaggregaten fick definitivt bytas.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001340 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Kan du bygga datorer ?
Aha! SÅ kan det varit? :)
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 månader sedan #1001350 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kan du bygga datorer ?
Vad jag vet så är nätet på 220 volt?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 4 månader sedan #1001401 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?

Admin1 skrev: Jag tror inte du klarar av att byta moderkort, Nissegossen. Det är pillrigt att få alla ledningar fast. Särskilt till på och av knappen och liknande.

Ja, jag har själv tänkt på det och det ligger på gränsen av vad jag klarar av och hellre en gammal dator som fungerar oavsett Operativsystem det klarar jag av och då har jag den datorn att plocka delar ifrån.

Men ändock jag har ett riktigt kraftpaket vad gäller strömförsörjningspaket, jag har aldrig sett så kraftigt kablage som på den. Den är kompatibel med min win10 dator, där grafikkortet ligger på moderkortet och jag har ringt importören ang att sätta dit ett grafikkort som är kraftigare än det som ligger på datorn och han sade, det räcker inte strömförsörjningen till för. Skulle jag få ett ryck, säkert som Rickard säger efter en 7-8 starköl kanske jag byter.

Har dock redan skrinlagt planerna på det och i så fall betalar jag för jobbet, säkrast så :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1001402 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?
Ny dator med eget tänk om vad man vill ha, inled ett samarbete med komplett.se

Du väljer vad du vill ha för dator med delar du själv väljer och komplett.se vet vad som är kompatibelt och de bygger datorn efter dina val som du gjort och du får en dator som du är fullt nöjd med www.komplett.se [url:2gpjo19t]https://www.komplett.se/?gclid=CjwKCAiAjuPRBRBxEiwAeQ2QPt6L28Yh8gkxZM23JJBXfyAWP_qgJ54RZZTOeIBQ2N0Ek3rZ_DPO3BoCLrUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=COmfluvBltgCFVAcGAodyqwEwg[/url:2gpjo19t]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1001407 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan du bygga datorer ?

Jocke skrev: Vad jag vet så är nätet på 220 volt?

Jocke, det är gammalt numera är det 230 volt i urtaget i väggen, men de flesta saker med ström du har fungerar oklanderlighet med 230 volt, det där behöver du inte bry dig om

Svart på vitt sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum