Solpaneler, intressant men inte jättedyrt!

Mer
6 år 3 veckor sedan #1045265 av notwoodstock
Jag har tre USB-laddare med solpaneler. Ingen av dom har jag blivit nöjd med. Osäker på om det krävs direkt solsken.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1045311 av wasp
En Powerbank är inte speciellt effektiv än. Hur lång tid tar det att ladda laptopens batteri?

cdon.se/klader/powerbank-solcell-20000ma...-kabinhake-p40153817

Ett laptopbatteri ligger mellan 2,200 och 4.500 mAh. Solcell Power bank levererar 5V 200 mA Du får ladda det klenaste laptopbatteriet i 11 timmar!
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1045349 av Utomjordingen
Ja, jag är i alla fall nöjd med min solcellsdrivna Powerbank - det är mest en fråga om nödsituation som man behöver ladda.

Sen har jag BioLite Campingkök som också kan ladda USB-prylar:

300
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 3 veckor sedan #1045496 av Richard


Då är det bättre att det skulle vara tillåtet att bygga ett alldeles eget litet kärnkraftverk där hemma!
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1046278 av Utomjordingen
Funderar på att köpa fler (4 st. till) solcellsdrivna Powerbank! Är så nöjd med bara en som jag redan har så jag vill ha fler.

1. Två till Surface 3 Pro dator. Ena laddas via solen och den andra laddar datorn. Sen växlar man mellan dom två Powerbanks.

2. En till Mobilt Wifi.

3. En till trådlösa högtalare.

4. En till övrigt. Tillexempel, till drönare, spionhelikopter, spionpenna, spiontändare och med mera.

Skulle då kunna låta prylarna kosta gratis el hela tiden... .
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1046318 av Utomjordingen
Med 4 stycken fulladdade solcells Power laddare till som jag har 1 av så skulle jag klara mig långt!

Kostnad? Får 50 % rabatt!

Vad innebär det? Nån tusenlapp billigare!

Vad tjänar jag på det? På lång sikt så får jag ner elpriset kraftigt!

Hur mycket då? Ja, det kan man alltid fråga sig om eftersom det beror på hur mycket jag använder prylar med USB.

Utöver det - vad är det som är så bra? Jo, jag har alltid ström även vid strömavbrott.

Hur länge då? Jo, eftersom Powerladdaren är solcellsdriven så kommer jag kunna i princip att alltid ha ström så länge solen lyser... .
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Utomjordingen.