Linux och WiFi

Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1035164 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Linux och WiFi
Det är inte routern, det är det trådlösa nätverkskortet. Använd inte Debian utan Ubuntu eller Linux mint, om du ska ha Linux. Då Ubuntu är mer för nybörjare.

Sen finns det en anledning varför 85% av alla datorer använder Windows fast det kostar 1000 spänn. Och 1% Linux som är gratis

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 6 år 1 månad sedan by zoegas.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035274 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Ja, Windows kostar men lägger inte ett öre för det. Gratis är gott, det är inte win

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 1 månad sedan #1036336 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Linux och WiFi
Tack för alla era sva!. Nu kör jag med ethernetkabel och det funkar jättebra. Problemet är min skrivare som kräver en WiFi-uppkoppling. Som det är nu står den i soffan för att USB-kabeln måste anslutas till datorn och sladden är väldigt kort.

Jag laddade ner en skivavbildning på Linux Mint och har bränt en CD. Problemet är att denna inte laddar installationen när jag har satt in den. Det är ett antal filer som finns på den men efter att ha prövat dem alla har jag konstaterat att jag måste göra något vid uppstarten av datorn. Några idéer?
Mer
6 år 1 månad sedan #1036339 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux och WiFi
När du startar med DVD:n i måste du troligen välja ett BIOS alternativ att starta från DVD. Det går att ställa in i BIOS:et också.

Before your computer boots your current operating system (Windows, Mac, Linux) you should see your BIOS loading screen. Check the screen or your computer’s documentation to know which key to press and instruct your computer to boot on USB (or DVD).

linuxmint-installation-guide.readthedocs.io/en/latest/boot.html
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 1 månad sedan #1037350 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Linux och WiFi
Som det inte vore nog med problem så har nu DVD-spelaren gått sönder. Skivan ligger i men luckan öppnas inte när man trycker på eject. Nu har jag fått låna en dator modell yngre som har Windows 10. Det känns tryggt med den miljön trots allt. Och WiFin funkar alldeles ypperligt.

Jag har alltid haft problem med mina datorer. Har de inte trillat ner från hyllor så har skärmarna eller tangentbordet lagt av. Och då är jag ganska försiktig med mina grejer.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037372 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux och WiFi
Titta på denna video:


Annars, dra ur strömmen, låt den bara vara ur en stund, sätt i och testa att öppna igen.