Ny dator/gammal dator?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218095 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator/gammal dator?
Är det en gammal xp-dator och uppåt vad gäller original hade jag inte tvekat då är den helt plötsligt intressant

Jag har en extra skärm i källaren samt tangentbord, däremot ingen extra mus. Stationär det var den jag gav bort också

Firefox är standard på Linux

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218134 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Jag kan typ noll om datorer dock, vet inte ens om jag vet vilken del som e hårddisken. Har köpt en cd/DVD-brännare för 300 spänn till den nya då den saknade de. Har en på den gamla, men vet inte hur man får in den på den nya. Skärm har jag, högtalarsystem har ja o tangentbord. Den nya kostade 3000 spänn. Den jag har är kanske 8 år gammal, var seg när ja fick den.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Du skulle ju kunna formatera om hårddisken och installera om Windows om du har skivan kvar och sedan skänka datorn till secondhand. De kan nog få 200 kr för den. En Windows-skiva är värd en del också.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218137 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Hur formaterar man hårddisken? Har ingen windows-skiva vad ja vet, fanns på den när ja fick den. Om man lämnar in den på återvinningen vad händer då med den egentligen?
Mer
4 år 3 månader sedan #1218141 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Ibland finns Windows-avbildningen på datorn:
www.enkelteknik.se/hur-installerar-jag-om-windows/2
Steg 2.2.1 – Använd datorns ominstallationsfunktion
Mer
4 år 3 månader sedan #1218142 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Ah ok, jo min brorsa hjälpte mig o ominstallera den i höstas, ska kanske gå. Den funkade i alla fall 2 månader till efter de, men nu går det inte göra 2 saker samtidigt på den.