Köpa dator via Tradera

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283638 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Köpa dator via Tradera
Jag har testat det på en gammal dator med Linux Mint, men kan ej säga säkert om den blev snabbare. Det man gör är att USB-minnet fungerar som swap -fil och då går det snabbare när mycket minne krävs för USB-minnet är snabbare än en hårddisk. I princip flyttas swappen till USB-minnet.

Det finns USB-hubbar, som är ett sätt att få fler USB-kontakter på datorn.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa dator via Tradera
Vet om det har för att en kontakt med en splitt passar i en USB-port och sitter grenad utanpå, men var varse om hastigheten tror jag blir sämre på det. Det finns även boxar med sladd till Datorns USB-port och att den står på ett bord där datorn ligger. Eller en torn dator då också stationär som även den på bordet

Men då sätter man hubben på golvet

Kan säga att jag har skaffat kablar med både hona och hane på den, då man kan skarva samt att man då kan exempelvis kan få ström till en vevradio då omvänt kan man få fart på en mobil genom en vevradio då jag ar mini USB-sladdar för att kunna ladda genom vevradion. på den tiden jag köpte radion var det äldre utan möjlighet att få en kontakt på radion för att ladda mobilen min tanke var rätt jag kunde ladda genom radions laddkontakt från en batterieliminator ej USB kontakt Dubbla honor dubbla hanar hopkopplade gjorde det möjligt för mig att få ström till mobilen, genom radions ladduttag. Som då inte var USB kontakt på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283673 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Köpa dator via Tradera
Har man en gammal dator med PS/2 portar till tangentbord och mus kan man omvandla en USB-mus eller USB-tangentbort till PS/2 med en billig adaptor USB till PS/2. Då får du två fria USB-portar.