Byta internetleverantör till Bahnhof?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329184 av Richard

Admin1 skrev: Vi får hoppas det. Du får väl ny e-postadress kanske också då?

Nä, jag använder gmail. Jag tror de flesta leverantörere har slutat med e-post, Com Hem o Telia har gjort det i.a.f. Gmail tycker jag är bra, det kommer man åt överallt.

Klanggedin skrev: Du blir väl banlyst för illegal sufrning där också :P

Jag har inte blivit bannlyst av nån, men det slinker väl ner en o annan film då o då. Men de ringde från Com Hem o undrade varför jag ville byta. Så jag sa att Bahnhof är mer integritetsvänliga. Men då svarade Com Hem;
-Men om polisen begär ut IP-adress så måste även Bahnhof lämna ut den!
Då sa jag;
-Ja, polisen ja, om man gör något direkt kriminellt ! Men inte till advokatbyråer som vill skicka utpressningsbrev bara för att man laddat ner en film!
Det hade han inget svar på...

utpressningskollen.se/
Mer
3 år 1 månad sedan #1329192 av Klanggedin
Du åker nog dit ändå ska du se :)
Mer
3 år 1 månad sedan #1329195 av Richard
En gång var det nån som hade beställt Mulla Krekars bok "Med egne ord" till min antagonist, men det gick inte att spåra IP-adressen som beställningen gjordes ifrån. Men ändå kom polisen o hämtade mig! Förstår inte varför de misstänkte mig!?

Sen hade jag skrivit här på Viska också att jag skulle mörda honom, så polisen kom o tog mig för "förberedelse till mord" också, men det lades ner.

Nu gör jag inget olagligt, mer än att se på pirat-TV. Sist var väl runt 2018, när jag var inne på Flugsvamp (droghandel på darknet). Har även skaffat mig en VPN, men det är mer för att få en säkrare anslutning så att inte mina hacker-grannar ska avlyssna mig, samt extraskydd på Piratbukten...