spåra ip adress

Mer
19 år 4 månader sedan #7570 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet spåra ip adress
tack så mkt markus för sidan men jag har ingen ip adress heller =/
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7576 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet spåra ip adress
Är servern på din dator eller använder du någon annans? kollar upp inställningar för gästboken , finns kanske en länk där det står "ip adress logged", trycker man på den och är inloggad som admin så ser man dennas IP adress. Det beror ju självklart på vilken typ av gästboks funktion du använder.
Mer
19 år 4 månader sedan #7651 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet spåra ip adress
ja alltså jag är medlem i ett community, och då har man en besökslogg där man får fram vilka som besökt ens sida. Man kommer till den personens sida, som här på viska ungefär. Så jag vet inte...tror att det är omöjligt att få fram ip adress tyvärr.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7653 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet spåra ip adress
är han fortfarande medlem? kolla upp vad för slags html taggar o övriga grejjer som tex om man kan länka till bilder i medellanden. Går det utan att bilden läggs upp på någon annan server så länkar du till tex http://dittip:31337/filnamn.jpg och sen sätter på din brandvägg så den varnar vid inkommande försök på tex porten då 31337. 31337tog jag för att det är en rätt känd port vid intrångsförsök. hans ip ser du i loggen eller i nån varningsruta beroende på vilken typ av brandvägg du har.

men om du ska ha tag på vem det är fysiskt, vart han bor eller vad han heter så är detta inte är bra metod sålänge du inte jobbar eller har kontakter på telia/skanova eller att han/hon gjort något brottsligt.
Mer
19 år 4 månader sedan #7665 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet spåra ip adress
ja han är fortfarande medlem.
ush det här var för komplicerat för mig....kan inte så mkt om datorer.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7666 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet spåra ip adress

Interlude skrev: ja han är fortfarande medlem.
ush det här var för komplicerat för mig....kan inte så mkt om datorer.

kan du säga vilket community han finns på? De som jag har vart på har inte någon iploggning till användarna förutom vid just inloggning. Dvs när nån försöker logga in med ditt namn så kan du se vad för ip den personen haft och lämna ip+tid till polisen, förmodligen för att de ska slippa själva.

Och det jag försökte säga är att med en IP adress kommer man inte långt, sålänge inte personen som har den har gjort något straffbart. Och då är det polisen, o inte du som får reda på vem det är i första hand. Ibland går det dock o komma så långt som till närmaste xDsl station eller bostadsnät, eller stad beroende på vilken typ av IP adress och tjänst han använder utan att blanda in polis/isp.