Plötslig svår ångest?

Mer
13 år 9 månader sedan #315630 av saara
Skall berätta hur jag har det. Har varit med cykel till stan idag och hade det riktigt bra och roligt.
Var borta hemifrån ca 4 timmar. Åt mat då jag kom hem och sen en chokladstång och lakrits. Drack kaffe lite senare. Nu har jag ganska svår ångest. Har tagit ångestdämpande medicin för en stund sen. Den borde hjälpa.
Skrev vad jag hade ätit då jag tänkte om godiset kunde ge ångest.
Eller så är det hemförhållandena som ger ångest. När jag märker hur trött och sjuk pappa är osv.
Är min reaktion normal? :rolleyes: :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #315632 av Geta
Svar från Geta i ämnet Plötslig svår ångest?
Ja, jag tror att det är normalt när man har diagnosen schizofreni.
Man är instabil i sitt mående.
Mer
13 år 9 månader sedan #315633 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Plötslig svår ångest?
Olösta problem kan ge mig ångest.
Mer
13 år 9 månader sedan #315642 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Plötslig svår ångest?
vissa social saker som Redovisning inför en hel klass i skolan ger mej svår ångest... det kan också bero på att jag har socialfobi :rolleyes: men men ångest kommer och går så är det och dessa ångestkänslorna får man leva med
Mer
13 år 9 månader sedan #315646 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Jag har svåra, olösta problem hemma som jag kunde glömma de timmar jag var borta härifrån.
Mer
13 år 9 månader sedan #315671 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Plötslig svår ångest?

Saara skrev: ... Skrev vad jag hade ätit då jag tänkte om godiset kunde ge ångest. ...

Godiset kan ge sockerrusning och kaffe kan öka på ångesten.

Kaffe är gott och uppiggande tycker jag, men om ångesten kommer i samband med att du dricker kaffe är det ju värt att testa utan. Lite huvudvärk kan du få som abstinensbesvär, men det går över på någon dag.

Annars tycker jag din reaktion på ditt hemförhållande är naturlig. Det är naturligt att längta efter att lämna boet (föräldrarna) när man är vuxen. Gör man inte det, kan man få ångest. En slags rädsla som leder till att man vill fly.

Prata inte med hat i munnen!