Plötslig svår ångest?

Mer
13 år 9 månader sedan #315702 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Menar du att man kan få ångest av att stanna kvar i föräldrahemmet? Jag har ju bott i egen hyreslägenhet, men flyttat tillbaka hit för några år sen.
man kan väl få ångest varsomhelst om man har svåra problem och låg ångesttröskel.
Jag hoppades väl bara att jag skulle ha mindre ångest idag då jag hade lyckats ta mej ut på en cykeltur. Trodde att jag hade stärkt mej mot ångesten, men så lätt gick det inte.
Jag köper nästan alltid godis då jag far till stan om jag har pengar. Åt upp en hel påse med lakrits 250gram, och en chokladstång. sen drack jag en mugg kaffe. Dricker mindre kaffe nu än förr. brukar få hjärtklappning av mycket kaffe.
Fick dåligt samvete av att äta så mycket godis. Så det kunde framkalla ångest också.
Men relationerna i familjen är långtifrån bra, så där kan största orsaken vara.
Undrar var sockerrusning ger för symtom? Det betyder visst att blodsockret hastigt stiger och sen hastigt sjunker igen.
Mer
13 år 9 månader sedan #315707 av Geta
Svar från Geta i ämnet Plötslig svår ångest?
Det kan vara signalångest, då någonting påminde dig om något
ångestladdat.
Ångest i större eller mindre grad får man nog vara beredd på att
leva med vid schizofreni.
Mer
13 år 9 månader sedan #315718 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Vill du berätta mera om signalångest? :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #315724 av Geta
Svar från Geta i ämnet Plötslig svår ångest?
Signalångest är när man ser, hör eller upplever någonting
som påminner om en tidigare situation där man blev rädd
eller fick ångest. Ångesten uppkommer hastigt som på en
signal. Det är vad signalångest är, tror jag.
Mer
13 år 9 månader sedan #315727 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Jag gissade att det var nåt sånt. Har aldrig hört ordet förr. Tror att jag ofta har signalångest och att den styr mitt liv mycket.
Mer
13 år 9 månader sedan #315786 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.