Plötslig svår ångest?

Mer
13 år 9 månader sedan #316646 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Plötslig svår ångest?
Problem kan framkalla ångest och den typen av ångest kan botas om man löser problemen. Det är den bästa behandlingen av denna typ av ångest.
Mer
13 år 9 månader sedan #316651 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Ibland kan man få brottas med olösliga problem länge.
Mer
13 år 9 månader sedan #316939 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Plötslig svår ångest?
Vid schizofreni kan man ha svårigheter att lösa problem och det är ett kognitivt symptom. Det man kan göra om man har svårigheter att lösa problem är att fråga andra om råd. Ibland kan psykiatrin också lära ut problemlösning, så att man blir bättre på det.
Mer
13 år 9 månader sedan #317000 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
Ja, det är bra att fråga andra om råd. mitt problem är att jag ofta inte hittar nån person att fråga råd av. Eller så vågar jag inte fråga råd av andra.
På viska ställer jag frågor hela tiden , men annars gör jag det inte.
Psykiatrin kan säkert lära ut problemlösning. man kan läsa självhjälpsböcker om man orkar och har lust.
Mer
13 år 9 månader sedan #317346 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Plötslig svår ångest?
Saara,

Du kanske skulle läsa en självhjälpsbok om ångest som du har stora problem med. Själv ser jag ångest, som något tillfälligt och övergående, som är borta nästa dag. Det gäller också att tänka på de alla gånger man oroat sig helt i onödan och att ångesten lurar en faktiskt.
Mer
13 år 9 månader sedan #317394 av saara
Svar från saara i ämnet Plötslig svår ångest?
jag är visst grundligt lurad av ångesten. Har läst självhjälpsböcker om ångest, men har inte läst tillräckligt.