Depression

Mer
13 år 5 månader sedan #351347 av Eos
Depression skapades av Eos
Hej!
Jag saknar ämnet [i:45e182p5]depression [/i:45e182p5]i forumet.
Eller är inte depression någåt som berör schizofena" så mkt?

Jag blir det sannerligen´, beror förstås på min sjukdom efter som hag svänger så. Skulle behöva stöd.
Jäg är deprimerad nu.

Ha det gott
Eos
Mer
13 år 5 månader sedan #351349 av Ready
Svar från Ready i ämnet Depression
Eos,

Jag skapade denna tråden: Depressions tråden[/url:13mxxsv7]

Den kanske är vad du söker.
Mer
13 år 5 månader sedan #351364 av saara
Svar från saara i ämnet Depression
Eos hurudan hjälp och stöd önskar du? Hur ser dina dagar ut? Jag är också deprimerad nu. Har läst att man skall äta god mat då man är deppig och att choklad kan göra en på gott humör. MEN också det att få tala med nån som förstår en och orkar lyssna kan vara till stor hjälp.
Du kan få min messenger-adress i pm om du , det är min mail-adress också. Jag har inte orkat läsa vad du har skrivit i trådarna här , men jag orkar kanske skriva till dig i Pm eller msn eller privata mail eller tala via skype. Har du skype? Jag själv är så lessen idag att jag helst skulle sova.
Mer
13 år 5 månader sedan #351417 av Eos
Svar från Eos i ämnet Depression
Tack ska ni ha :-)

Jag hör till dem som hellre skriver i forum än mail.
Dela upplevelser, uppmuntra, förståelse...

Äsch det funkar nog inte

Men jättetack
Mer
13 år 5 månader sedan #351428 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Depression
Depression är ett vanligt problem vid schizofreni och ganska många här använder antidepressiva. Efter en psykos kan man få en postpsykotisk depression. Motion kan ge effekt mot depression, så att motionera mycket och regelbundet är viktigt - 3-4 gånger i veckan.
Mer
13 år 5 månader sedan #351429 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Depression
Jag är också deprimerad nu, har egentligen ingen lust till någonting. Har svårt att eller det går trögt att ta sig för saker och ting. Har höjt mina Cipralex till 20 mg från 10 mg, men ännu känner jag ingen verkan. Men det kommer nog.
Men jag går i alla fall till kontaktgruppen så man får ett break från hemmets lugna vrå.