Depression

Mer
13 år 5 månader sedan #351430 av Melun
Svar från Melun i ämnet Depression
Slut i knoppen, tung i kroppen, ja riktigt jobbigt just nu.....
Mer
13 år 5 månader sedan #351441 av Eos
Svar från Eos i ämnet Depression
Jag har gått stadigt nedåt sedan slutet av augusti. Jag har fluoxetin 40 mg och ska fråga om jag kan gå upp i dos. Men jag tror inte jag får det för jag ska byta antipsykotka och man gör kanske "en sak i taget".
Hoppas hoppas jag klarar mig till och under julen. För min sons skull.
Efter jul kanske jag läggs in.

Jag har ju psykoser också och de skrämmer mig, även om de kanske inte är så "tydliga". Jag kan inte svara i telefon, och jag är paranoid eller snarare mycket misstänksam mot alla, även mot min man, men inte sonen. Sonen är mitt dåliga samvete. Att inte orka vara den där bullbakande mamman... Som jag verkligen skulle vilja vara. I ett rött förkläde med tomtar på.

Sonen säger att det är mkt roligare med pappa. Och javisst det stämmer ju. Och det är väl bra att han åtminstonde har en bra förälder.
Min son sa "jag älskar dig mest mamma" innan han somnade. Och javisst jag blir glad att höra det. Samtidigt är han den ende som göra att jag inte tar mitt liv. Så jag känner så stor press och det är ju liksom fel känsla. Glad att han älskar mig, ledsen för att han hindrar mig från att dö.

Jag skulle vilja skratta, jag har inte skrattat på månader. Borde testa med något. Tycker faktist det är lite kul med människor som trillar och klantar sig så jag ska försöka se på de där programmen på TV. Vet ni vad de heter?
Mer
13 år 5 månader sedan #351443 av Geta
Svar från Geta i ämnet Depression
Du menar nog de här programmen som går på TV5.
Ibland vågar jag inte titta...de måste slå sig ordentligt.

17.00 America's funniest home videosAmerikansk underhållningsserie. Vanliga människors hemvideofilmer med fokus på humor. Det kan vara barnkalas, bröllop, husdjur, skidåkning och mycket annat som har videofilmats och fått en oväntad komisk knorr när något gått galet
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #351444 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Depression
antingen dolda kameran eller ngt blandat program med människor och djur med komiska poänger. De går i ngt av kabelkanalerna, om jag inte missminner mig, på femman? eller trean?

Var glad för livet, hoppas att ni säkrar ekonomin, så ni blir en stabil familj.

Vars är världen på väg?
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #351554 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Depression
Eos:
Är också deprimerad just nu, efter ett psykotiskt skov.
Jag orkar knappt ta mig upp ur sängen och allt ser mörkt ut... tack och lov finns ljusen som man kan tända om tillfälle ges ;) så att säga...
Har diagnosen bipolär typ 2.
Mer
13 år 5 månader sedan #351560 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Depression
Det som verkligen fungerar för mig är träning 3 gånger i veckan eller mer. Då bränner jag 800 kalorier på en maskin som liknar crosstrainer fast bättre sen kör jag fullt pass styrka. Men jag kan rekommendera att gå med någon så att man "tävlar". Det brukar ge bättre resultat. Min vän som normalt är deprimerad säger att han har sluppit höst/vinterdepression nu på grund av träning.

Heja Karl XII!