Depression

Mer
13 år 5 månader sedan #351639 av Eos
Svar från Eos i ämnet Depression

Frankie skrev: Eos:
Är också deprimerad just nu, efter ett psykotiskt skov.
Jag orkar knappt ta mig upp ur sängen och allt ser mörkt ut... tack och lov finns ljusen som man kan tända om tillfälle ges ;) så att säga...
Har diagnosen bipolär typ 2.


Vet inte, nu är jag schizoaffektiv bipolär typ
Innan sa de biolär 2 sedan bipolär 1.
Jag pendlar från dag till dag om jag borde läggas in. Men vill ju fira jul med sonen och mannen. Har jag redan skrivit det? Äsch

Ja musik ska jag också lysna på. Och jag har så smått börjat spela piano igen.
Så kanske deppen går åt rätt håll

Men så är det det här schizoaffektiva psykos skoven som jag har oavsett om jag är uppåt nedåt eller mitt emellan.
Jag har tejpat för alla speglar hemma. Kan inte se mig i spegeln. Tycker inte jag känner min familj. Mistänksam till paranoid och irriterad och arg. Etc

Jag sover 3 timmar på dagen ca. När jag vaknar mår jag bättre. Min teori är att de 900 mg seroquellen jag tar på kvällen, gör mig så dödstrött, så jag kan sova ifrån det och vakna med lägre nivåer iblodet.

Jag blir så TRÖTT av medicinen.

Ja vet att man ska ha rutiner, träna, vara ute...
Så fort ja kommer ur depressionen är det inga problem så är jag en SUND typ.

Men ja hör till dem som drar mig tillbaka både från världen omkring och mig själv.


Stckars Saara, såå där känner/gör jag också. Fast jag har inte ont, det måste vara jättejobbigt!
Mer
13 år 5 månader sedan #351664 av NormaJean
Svar från NormaJean i ämnet Depression
Är också deprimerad, gjorde ett försök i förrgår, fan det enda som stod imellan var den extemt äckliga kylan som ändå tog kol på mig. Hur länge ska jag behöva lida? Gör mig bara förbannad att jag inte kan och får vänta tils det blir "varmare" , eller vad ska man annars göra... tåget är ju ändå det säkraste sättet. Jag har ioförsig starka tabletter å ta som kan, med mycket sprit, till kanske 70% garantera en död men misslyckandes finns ju... What to do :?:
Mer
13 år 5 månader sedan #351669 av Geta
Svar från Geta i ämnet Depression
På sådana här sajter ska man absolut inte ge några självmordsråd....
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #351680 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Depression
NormaJean! Vi har några här som har tvångstankar, vilket även du tycks ha? Självmordstankar kan absolut kopplas till tvångstankar!
Hoppas det blir bättre för dig, så att du kan njuta av livet så småningom? Vi kan peppa ngn som mår dåligt, men ansvaret är ju ändå ens egen genom att man förvaltar det förtroende man har fått genom att få insyn i bl. a viska om hur människor lever och tänker.

Försök att undvika snack om hur man enklast tar livet av sig!!! Vi har kommit underfund med om att det är bättre att prata om allmänna ting.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 5 månader sedan #351690 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Depression
NormaJean

Självmordstankar förekommer ofta vid depression. När depressionen går över försvinner självmordstankarna. Har du fått någon behandling eller antidepressiva? Om inte så kanske du skulle försöka att få detta.

Här kan du testa hur deprimerad du är och om du behöver vård för din depression:
deprimerad.net/for-allmanheten/t ... skattning/
Mer
13 år 5 månader sedan #351718 av Ready
Svar från Ready i ämnet Depression
Det verkar som att det faktum att man är psykosfri och ser klart på saker och ting gör att man inser sin svåra och hopplösa situation vilket leder till depression.