Vad får er att kämpa?

Mer
11 år 3 månader sedan #550779 av Jesus/magnus

Fragile80 skrev:

Geta skrev: När vi kommer till himlen (om vi kommer dit) kommer vi att ha fullt sjå att hålla reda på människorna som lever på jorden.


Och hur kul låter det då? Se alla som är lessna för att man dött...

Nej, jag tror inte på nån himmel.
När man dör är man bara borta.
Precis som när man blir sövd, de söver en och man vaknar och det har gått flera timmar men när man vaknar känns det som om det inte ens gått en millisekund..

/Fragile


evigheten, du talar om evigheten, älskade barn! älskade älskade du :hjärta
dörren dit är inte genom döden.

vi kommer bli "förvandlade', i ett enda nu, kommer
vi bli återställda i genetiken till vårt ursprung <3 att följa Gud Herren Jesus Kristus
i naturen, där vi allihop hör hemma, som formskiftare, det är vårt öde....

och du har frivilja. <3

John 8:31-32.
Mer
11 år 3 månader sedan #550781 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad får er att kämpa?
Min familj, mina vänner o mitt nya jobb!

Har gjort 3 mer eller mindre allvarliga suicidförsök. ***censur***
Men detta var länge sen, det sista var 2003.
Mer
11 år 3 månader sedan #550794 av someone
Svar från someone i ämnet Vad får er att kämpa?

Fantasio skrev: Ibland känner jag för att ge upp, lägga mig ned och dö. Som idag, jag missade jobbet och låg på sängen tills boendestödet kom efter fyra. Jag finner ofta ingen anledning att kliva upp.

Jag tänker på döden varje dag, men något hindrar mig att ta steget. Jag har ju saker att leva för. Främst är det syrran med familj, jag vill se barnen växa upp. Sedan skulle ju inte mina föräldrar bli glada om jag dog innan dem. Där finns även småsaker som kan skänka mig glädje. Att ta en öl på en uteservering, att träffa kompisar. Sådana saker. Vad får dig att kämpa?


Jag väntar på att mamma ska dö sen blir det hängning. Jag har ändå stunder då jag tror allt ska lösa sig men det är pga hypnos/tolkningar i terapi det kommer växa bort med tiden.
Mer
11 år 3 månader sedan #550795 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad får er att kämpa?
vet ej

mirakel om jag överlever detta året
Mer
11 år 3 månader sedan #550796 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Kluvjonte,karlar blir inte bögar i himlen utan vi mänskor blir som änglar och vi blir på något sätt förenade till ett så det är inte som Fragile80 tror att Jesus får många brudar utan han får en brud som han har köpt med sitt eget blod på Golgata kors.

Nu har diskussionen i denna tråd blivit andlig så jag undrar om moderatorn måste dela på tråden?

Vill citera vad Bibeln säger om vad som händer med mänskan efter uppståndelsen i Matteus evangelium 22: 23-33

Samma dag kom det fram några saddukeer och sade att det inte finns någon uppståndelse, och de frågade honom: ”Mästare, Mose har sagt: Om någon dör barnlös, skall hans bror gifta sig med änkan och skaffa efterkommande åt brodern. Det fanns här hos oss sju bröder. Den förste gifte sig och dog, och då han inte hade några barn fick hans bror överta hustrun.På samma sätt gick det med den andre och den tredje och med alla sju.Sist av alla dog kvinnan.Vem av de sju blir hon hustru till vid uppståndelsen? Alla har ju varit gifta med henne.” Jesus svarade: ”Ni tänker fel därför att ni varken kan skriften eller vet något om Guds makt.Vid uppståndelsen gifter man sig inte eller blir bortgift, utan alla är som änglarna i himlen.Och vad de dödas uppståndelse beträffar, så har ni väl läst vad Gud har sagt till er:Jag är Abrahams Gud och Isaks Gud och Jakobs Gud. Gud är inte en gud för döda utan för levande.” När folket hörde detta häpnade de över hans undervisning.

Här säger Jesus att det blir inga giftermål mellan mänskor i himlen.

Men en bröllopsfest skall hållas i himlen där Jesus är brudgummen och alla frästa är bruden.Ni kan kolla i Bibeln om ni inte tror på mig. Läs t.ex Johannes uppenbarelse 19:6-9
Mer
11 år 3 månader sedan #550797 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad får er att kämpa?

Men en bröllopsfest skall hållas i himlen där Jesus är brudgummen och alla frästa är bruden.Ni kan kolla i Bibeln om ni inte tror på mig. Läs t.ex Johannes uppenbarelse 19:6-9


Betyder det att jag måste ligga med Jesus då? Det vill inte jag.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻