Vad får er att kämpa?

Mer
11 år 3 månader sedan #550798 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Geta, jag undrar var du har läst att vi skall äta manna i himlen?

Jag citerar igen från internet det som jag tror är sant:

Jesus har sagt: "Ni skall få äta och dricka vid mitt bord i mitt rike". I Uppenbarelseboken står det vi skall "äta av livets träd" och "dricka fritt och för intet ur källan med livets vatten." Huruvida det är fråga om symbolik (vi skall i första hand få del av livets ande i överflöd) eller om vi verkligen skall äta och dricka är svårt att säga.

Vi får inga detaljer om himlen. Men det kommer att vara mycket aktivitet där och det står ingenstans i Bibeln att vi inte kommer att äta eller dricka. För Gud är allt möjligt och det himmelska livet blir fyllt med överraskningar för oss. Gud är kärleken.

_____Geta skrev:När vi kommer till himlen (om vi kommer dit) kommer vi att ha fullt sjå att hålla reda på människorna som lever på jorden.___Står det så i Bibeln på något ställe? Jag har förstått att vi inte arbetar och tröttar ut oss och och har fullt sjå där utan vi har det bara gott och bra.
Mer
11 år 3 månader sedan #550799 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
zoegas, man har inte sex i himlen så du behöver inte ligga med Jesus.

Uppenbarelseboken 22:12-17:

Jesus säger: Se, jag kommer snart och har med mig lön att ge åt var och en efter hans gärningar.Jag är A och O, den förste och den siste, början och slutet.

Saliga de som tvättar sina kläder rena. De skall få tillgång till livets träd och få gå in i staden genom dess portar.Men utanför är hundarna och trollkarlarna och horkarlarna och mördarna och avgudadyrkarna och alla som älskar lögnen och lever i den.

Jag, Jesus, har sänt min ängel till er för att vittna om detta i församlingarna. Jag är skottet från Davids rot och hans ättling, den strålande morgonstjärnan.”

Och Anden och bruden säger: ”Kom!” Och den som hör det skall säga: ”Kom!” Och den som törstar skall komma. Och den som vill skall fritt få dricka av livets vatten.

Man behöver göra sig redo för himlen.Med uttrycket: "att man skall tvätta sina kläder rena" menar Jesus att man skall rena sitt hjärta, sin själ från ondska och orenhet.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 3 månader sedan #550802 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad får er att kämpa?
Tron på något bättre...
Mer
11 år 3 månader sedan #550833 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Vad får er att kämpa?
Det som får mig att kämpa, är ju givetvis barnen. Inte bara mina egna utan alla de barn jag har mött och lärt känna.

För mig är barnen det renaste och klokaste som finns. De upplyser mig om nya saker dagligen, unga som äldre...

Då får jag en förhoppning om att det finns godhet där ute och det får mig att kämpa på. Bara för att få se lyckan i deras ögon...

:hjärta
Mer
11 år 3 månader sedan #550841 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad får er att kämpa?
Ett tag umgicks jag med en katolik (vän med Wilfrid Stinissen och med IQ 125). Hon sa att i himlen får vi arbeta.
Hon borde ha varit insatt i det.
Mer
11 år 3 månader sedan #550846 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Ifall det är sant så kommer det arbetet att kännas lätt och inte alls betungande.
Jag vet att det kommer att vara mycket sång och lovprisning i himlen, antagligen musik också. :D