Hur ofta känner du rädsla?

Mer
10 år 4 månader sedan #633789 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Jag svarade ofta. Är nästan alltid rädd i sociala sammanhang då jag är rädd för att lukta illa och att de andra ska märka det. Sen vet jag sällan vad jag ska säga heller, vilket gör mig rädd och nervös över att jag ska säga någonting dumt.

På sommaren är jag rädd för de flesta småkryp som flyger runt överallt, de vill gå till attack mot mig. Spindlar är värst, de känner på sig att jag är rädd och då går de till attack. :(
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #633794 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Jag svarade ibland. Jag har haft social fobi, men nu klarar jag av sociala situationer ganska bra. Jag är rädd för att vara rädd och det värsta som kan hända är att nån galning tillfångatar mig och torterar och våldtar mig. Det är jag rädd för och brukar tänka på det när jag är ute och promenerar i mörkret... :tystad
Mer
10 år 4 månader sedan #633796 av Amandara
Jag känner nästan aldrig rädsla när jag har mediciner som täcker upp...... efter att vi hade byggt och jag var utmattad hade jag hypnagoga hallucinationer då och då.............jobbigt jobbigt. När jag är sjuk i psykos är jag rädd för allt möjligt..... för att bli mördad bla........... :evil:
Mer
10 år 4 månader sedan #633830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Egentligen har jag haft socialångest sedan barndomen och känt mig obekväm i sällskap. Lite rädd för att yttra sig. Mina släktingar har ofta liknande problematik att de liksom är på sin vakt när de träffar andra människor och är rädda för att göra bort sig. Jag tror att beror på att man känner sig själv onormal på något sätt och vis, vilket gör att man blir livrädd för att andra skall upptäcka detta. Därför är man rädd. Rädsla och ångest är ungefär samma sak.
Mer
10 år 4 månader sedan #633833 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta känner du rädsla?
Sedan blir det inte bättre av att man får höra kommentarer om att man är annorlunda, dig kan jag inte placera.
Min mamma tyckte att jag skulle skådespela mer när jag var yngre.
Mer
10 år 4 månader sedan #633869 av Nissegossen

Jaana79 skrev: Jag är rädd för att vara rädd

[youtube]vvonsjqE2a4[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum