Jag vill vara ensam nu

Mer
10 år 3 månader sedan #643497 av Eos
Svar från Eos i ämnet Jag vill vara ensam nu
Geta har rätt! Sonen min är särbegåvad. Inget annat. :)
Mer
10 år 3 månader sedan #643513 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill vara ensam nu
OK!, Men man kan ha Aspergers och vara särbegåvad, det var därför jag trodde att din son har Aspergers. Förlåt för att jag hade fel!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #643515 av Eos
Svar från Eos i ämnet Jag vill vara ensam nu
Det gör inget Nissegossen, tack för att du ville hjälpa! :hjärta :)
Mer
10 år 3 månader sedan #643516 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill vara ensam nu
Du kanske inte alls vill blanda in soc, det är upp till dig. Annars har antagligen du själv rätt till hjälp enligt LSS och i så fall om du vill vara ensam som du uttryckt tidigare i tråden, vore det ju en sak med tillfällig hjälp för dig att din son fick vara hos en stödfamilj, någon helg när du känner att du vill vara för dig själv och om inte annat prata med din man om det!

Detta för att han har fått extra att göra och hur länge sedan var det du och din man dejtade varann utan sonen? Det att sonen får en helg med stödfamilj, gör att du och din man kan vårda ert förhållande på ett helt annat sätt.

Du borde sätta dig vid köksbordet med din man och din son och ha familjeråd! Fråga dem hur de vill ha det.
Kram :hjärta :kram :hjärta
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #643520 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag vill vara ensam nu
Men inte behövs det en stödfamilj nu, Eos vill ju bara ha lite lugn och ro, och sonen är ju välbegåvad, inte funktionshindrad. Jag skulle rekommendera du, Eos, unnar dig sånt som du gillar och mår bra av. Att du prioriterar dig själv och skapar den där egna tiden.

Hur tror du själv att du kan skapa egen tid i din hektiska vardag? Var finns stunderna där du kan andas och återhämta dig?

Räcker det med en stund i badkaret eller duschen med låst dörr, till att bada, klippa tånaglar, måla dem, smörja in dig med en skön kräm och unna dig en fotmassage?

Eller behöver du åka iväg över en helg, kanske till ett vandrarhem vid havet och bara läsa en bok på nått litet mysigt cafè?

Behöver du att din man tar mer ansvar hemma?

Skulle barnvakt vara en lösning eller en aktivitet för sonen då du gör något för egen del?

Skulle du kunna skicka sonen på scoutläger en vecka i sommar så att du får en barnfri vecka?

Har du andra idéer som skulle fungera bättre för dig?

:hjärta :hjärta :hjärta
Mer
10 år 3 månader sedan #643594 av Eos
Svar från Eos i ämnet Jag vill vara ensam nu
Isa-Alise,

Tack du har helt rätt, jag borde tänka mer på mig själv, ta mig tid och göra sådant som känns lustfyllt, Tex spela piano, måla. Bada fötterna. En resa låter bra, jag kunde hälsa på min bror... :) Det skulle jag vilja.
Tack för dina tips! :hjärta :)