När allt känns meningslöst

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860852 av Fantasio
Måhända är jag en smula deprimerad, men jag finner inget värt att göra. Varför bry sig, vi ska ju alla dö.

Jag har ingen ork att ta tag i mitt liv och varför skulle jag göra det? Jag parkerar framför datorn och inväntar slutet. Må det komma snart.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #860854 av Fantasio
Hur gör du när du mår lite sämre? Hur tacklar man dåligt mående? Det finns ett liv att leva, men än så länge står jag bredvid och tittar på.
Mer
7 år 7 månader sedan #860880 av Geta
Svar från Geta i ämnet När allt känns meningslöst
Du uttrycker dig så dramatiskt.
Mer
7 år 7 månader sedan #860888 av memphis
Du kanske har en dålig period som rätt som det är går över. Jag har haft en dålig period hela sommaren. Tyckt att det inte var meningsfullt att göra nånting. Mina plantor utomhus är döda, sitter ute nu i en gammal gungstol o ser förödelsen. Men något var tvunget att stryka med för jag orkade inte bry mig. Var snäll mot dig själv! När det känns så här.
Mer
7 år 7 månader sedan #860929 av saara
Svar från saara i ämnet När allt känns meningslöst
Då jag mår sämre tar jag kontakt med den öppna psykiatriska vården. Tar också extra mediciner och sover några timmar eller så lyssnar jag på andlig musik. Ber till Jesus att han skall hjälpa mig. Jag ber också om förbön av andra kristna.
Mer
7 år 7 månader sedan #861029 av Admin1
Med detta test kan du mäta om du har depression. Testet kan skilja mellan depression och negativa symptom, som kan likna depression.
[url:1e3gnk47]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/har-jag-depression[/url:1e3gnk47]