När allt känns meningslöst

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 5 månader sedan #884957 av Fantasio
Ja, jag har varit dålig på att laga mat. Imorgon ska jag köpa gurka och tomater. Nu mår jag bättre, annars brukar jag försämras på kvällarna. Fast vilket torftigt liv man lever, gör för tusan inget annat än hänger på Internet.
Mer
7 år 5 månader sedan #884975 av notwoodstock

Fantasio skrev: Måhända är jag en smula deprimerad, men jag finner inget värt att göra. Varför bry sig, vi ska ju alla dö.

Jag har ingen ork att ta tag i mitt liv och varför skulle jag göra det? Jag parkerar framför datorn och inväntar slutet. Må det komma snart.


Vill uppmuntra med att:

1. Rekommenderar medicin mot negativa symtom - det och min tro är orsaken till att jag ungefär orkar med.

2. Hav hopp! Om du inte har tro och hopp, så verkar du ju själv ha kärlek. Och då är nog Gud med dig! Ha då åtminstone hopp om att allting kan ju bli bättre - tro på försynen, saker fixar sig!

3. Du skulle ha en bra rådgivare om vad du kan komplettera dina snabbmatsutflykter med. Promenader är nyttigt, fråga Admin1. Men du behöver mer att göra, ju!

4. "Uncomfortably Numb" får vi leva med, man kan ju göra ngt nytt, fortfarande!
Mer
7 år 5 månader sedan #885056 av Admin1
Gör detta depressionstest:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression

Om du har nära 18 poäng så har du en depression som kräver behandling.
Mer
7 år 5 månader sedan #885062 av Amandara
Palle....orkar inte svara så klart just nu för jag är dödligt trött.......gud eller gudomlig har jag aldrig utgett mig för att vara men kanske du däremot. Jag säger bara som det är ha ha......
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 månader sedan #885068 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst

Amandara skrev: Vi ska kämpa för varandra det är meningen.....hur många vi orkar kämpa för och hur ofta är en fråga för evigheten måhända


http://elinsphotographs.se.formecdn.com/2015/09/skrmavbild-2015-09-19-kl.-22.01.29.png?w=800&
http://elinsphotographs.se.formecdn.com/2015/12/skrmavbild-2015-12-20-kl.-20.49.21.png?w=380&

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 månader sedan #885118 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst

Vars är världen på väg?