När allt känns meningslöst

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 5 månader sedan #884807 av Fantasio
Nu är det en ny vecka och nya meningslösheter. Lagade nyss lite mat, för äta måste man ju. Nu sitter jag bara vid datorn och slöar, har dåligt med ork och motivation. Jag ser döden som en befriare, jag vill inte vara med längre. Jag har tre, fyra starköl, får väl dricka dem då och se om stämningsläget höjs.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 månader sedan #884820 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst


Var på badhuset idag, och blev fundersam på en pappa, vars lilla dotter var grinig hela tiden. Jag försökte repatriera mina tankar till varför det kan vara så svårt att tillfredsställa ett barns behov. Då kände jag att pappan var betydligt mer tålmodig än vad jag var själv. Så jag skulle nog ha blivit en väldigt dålig pappa!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 5 månader sedan #884827 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst
https://afarensis99.files.wordpress.com/2009/06/jesus-dumbass-blue_gargoyle.jpg?w=403&h=512

Undrar egentligen hur man ska tackla livet, då min övertygelse är att människan vid hjärntvätt är alltigenom ond, men jag sa på mitt arbetsplatsträff idag, det är bättre att vara rädda om varandra, för att ondskan finns när man minst anar det. Så mycket okunskap det finns, gör mig ledsen, jag vill förmedla mitt budskap om att bara kärleken har ett äkta budskap. Det behöver inte vara av den sexuella sorten, det räcker med att vara vänlig och trevlig!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 5 månader sedan #884873 av Amandara
Vi ska kämpa för varandra det är meningen.....hur många vi orkar kämpa för och hur ofta är en fråga för evigheten måhända
Mer
7 år 5 månader sedan #884943 av Nissegossen
Gyllene regeln sv.wikipedia.org/wiki/Den_gyllene_regeln
Den är förekommande i stort sett alla religioner
gör mot andra som du själv vill bli behandlad
gör inte mot andra som du själv inte vill bli behandlad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #884952 av krokus
Fantasio,
Jag tycker att det låter bra att du lagade mat! Det var väl ett tag sedan som du lagade mat själv? :tummenupp