Det som lindrar ångest

Mer
7 år 7 månader sedan #862390 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det som lindrar ångest
De som har ångest saknar nog temporärt sjukdomsinsikt när de har ångest, eftersom de är rädda för saker, som de borde veta inte är farliga och något de borde vara rädda för. Jag brukar tänka att det finns ingen anledning att vara rädd och att det är övergående. Andningsövningar skall vara bra mot akut ångest:
[url:38wx2k4e]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5159-andningsovningar-bra-mot-angest[/url:38wx2k4e]
Mer
7 år 7 månader sedan #862414 av björk
Svar från björk i ämnet Det som lindrar ångest
En del g.g.r när ångesten träcker in i skinnet på
helger. Så duschar jag sen... Fast jag har förspänt o upplagt för de.
Men ngt adekvat måste finnas eller finns. Så att säga det måste finnas ett
adekvat reguljärt svar på detta spörsmål :D
Mer
7 år 7 månader sedan #862417 av Utomjordingen
Solglasögon inne som ute + öronproppar ibland - lindrar min ångest! Jag ser så bra och får för mycket intryck och kan känna mig rädd så därför vill jag gärna ha solglasögon på mig som sållar bort en massa intryck.

Ja, jag har till och med fått inblick in i framtiden eller/och till en annan parallell värld... Vill inte se allt!

Ibland ser jag till och med när jag blundar!

Sen har jag sett den där världen till, alltså en värld till utöver denna 3 D värld. Jag kallar den abstrakta världen för "DET" - värld!

Sen har jag fått för mig att jag ibland kan se andras och mina egna drömmar i vaket tillstånd... .

Precis, man mår inte så bra när man har så som jag har ibland. Jag har i alla fall hittat olika knep att lindra min ångest och det är som sagt - bland annat solglasögon.
Mer
7 år 7 månader sedan #862633 av Utomjordingen
Det har blivit värre med mig. Det har gått så långt att jag kan knappt kan vara utan solglasögon 1 minut ens.
Mer
7 år 7 månader sedan #862638 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Det som lindrar ångest
Krama djur
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #862692 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det som lindrar ångest

Utomjordingen skrev: Det har blivit värre med mig. Det har gått så långt att jag kan knappt kan vara utan solglasögon 1 minut ens.


http://img.huffingtonpost.com/asset/2000_1000/571ad88b2200002900254549.jpeg?cache=uewauqfv0f

Hoppas du är kvar hemma, för vi vill ju att du ska kunna leva kvar i ett samboförhållande, men mår du så pass dåligt att den påverkar er relation, så kanske en liten paus kan vara bra för er?

Vars är världen på väg?