Understimulerad!

Mer
5 år 8 månader sedan #1080904 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Understimulerad!
Drummer med detta test kan du se om du har depression för detta test kan skilja mellan depression och negativa symptom. Vid depression har man känslor, men ej vid negativa symptom.

www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/har-jag-depression
Mer
5 år 8 månader sedan #1080949 av memphis
Svar från memphis i ämnet Understimulerad!
Det jobbiga med paranoian är att vad man än gör för att försvara sig, så blir man aldrig nöjd med det. Det finns alltid kryphål och förklaringar som ingen annan skulle tro på. Så det är ett krig man måste kriga ensam och det tar aldrig slut. Kanske tar det slut, men för mig har det inte gjort det hittills. Det behövs bara en bagatell så är det igång igen. Ett minsta lilla sak så blossar allting upp. Och ingen i hela världen kan övertyga en om att det "bara" är en "paranoia". Det är helt kört.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080950 av Miika
Svar från Miika i ämnet Understimulerad!
Det bästa medicinen som finns är Clozapine, värt att testa
Mer
5 år 8 månader sedan #1080952 av memphis
Svar från memphis i ämnet Understimulerad!
Ja, den har varit på tapeten, som det heter. Men så blev det abilify i stället. Anledningen till att medicinerna inte tar bort detta är förmodligen för att allt är sant, och ingen paranoia.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080966 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Understimulerad!

Geta skrev: Understimulerad låter som att det är någon utifrån som ska stimulera en. Det finns massor att göra för att stimulera sig själv. Det är bara fantasin som sätter gränser.


Du Geta! Du verkar vara en aktiv person, därför kanske det är enkelt att säga att det bara är att hitta på ngt? Ibland är det så att ingenting kan få en att känna lugnet och harmonin, det är den ständiga oron som gör det problematiskt.

Som sagt var "Geta" alla är vi olika med olika behov!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1080970 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Understimulerad!
Behöver resa mig från fåtöljen här istället för att sitta här dag ut och dag in. Behöver se
folk omkring mig också. Gäster hit är välkomna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum