Understimulerad!

Mer
5 år 8 månader sedan #1080801 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Understimulerad!
Jag är också understimulerad. Lever ett tråkigt liv. Ligger mycket i sängen eller sitter vid datorn. Har gjort så i 18 år nu.

Drummer, du stimulerar dig med alkohol. Tyvärr är jag inte f.d. missbrukare som kommit ur alkoholens grepp, annars hade jag kanske kunnat komma med tips på hur man gör. Jag gör popcorn eller köper godis ibland för att det ska hända något. Marginellt bättre än alkohol.

Kanske får alkoholen din hjärna att "koka över". Den antidepressiva är nog så stark att du är på gränsen till paranoid redan och alkoholen, även om man blir lugn och fin av den, så förvärrar den situationen.

Hoppas du kan finna en medicinering och ett lagom stimulerat liv som fungerar!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080803 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Understimulerad!
Här på alkoholfronten är det helt torrt som sommaren varit. Alkohol, då rusar tiden i väg och jag känner nästan ett tvång att göra något annat än sitta här framför datorn, det känns som om väggarna växer ihop runt mig

I morgon måste jag gå ut skall ned till mottagningen och får gå långt för det är långt dit från bussen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1080805 av Geta
Svar från Geta i ämnet Understimulerad!
I boken "Sveas son" om folkhemmet av Lena Andersson beskriver hon hur man åt kaffebröd för att njuta i stället för att nyttja alkohol. Det bakades mycket kakor på 50-talet av hemmafruarna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080812 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Understimulerad!
Jag har druckit alkohol flera år i perioder, så viss erfarenhet har jag! Jag vet att jag befinner mig på gränsen till missbruk, men lyssnar gärna till andras råd och sedan omvandla den till min egen formel för vad som är bäst för mig.

Jag har sura uppstötningar som kommer om natten ibland, det borde förhindra intag av alkohol, men problemet ligger på så många plan dels mat sedan kolsyrad vatten och inte minst kaffe. Men jag är inte beredd varken på gastroskopi eller inskränka på detta möjligen då minska på intaget?

Men jag hade en otäck känsla då jag inte trivdes någonstans igår! Vart då tvungen att lägga mig tidigt i.o.f sig vanligt numera.

Så jag är nog trots allt kanske inte rätt person att rådfråga i denna frågan?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 8 månader sedan #1080873 av Melody
Svar från Melody i ämnet Understimulerad!
Är nog också understimulerad, men klarar ej jobba f.n, så något måste jag hitta på...
Hoppas det ordnar sig för dig!
Mer
5 år 8 månader sedan #1080889 av Geta
Svar från Geta i ämnet Understimulerad!
Understimulerad låter som att det är någon utifrån som ska stimulera en. Det finns massor att göra för att stimulera sig själv. Det är bara fantasin som sätter gränser.