PTSD?

Mer
3 år 6 månader sedan #1291237 av memphis
Svar från memphis i ämnet PTSD?
Jag undrar vad som kan göras mot PTSD. Admin uppmanade till att söka hjälp eftersom det kan försämra prognosen. Men vad finns egentligen att göra åt det?
Mer
3 år 6 månader sedan #1291238 av Geta
Svar från Geta i ämnet PTSD?
Jag tycker att försvarsmekanismerna har minskat med åldern. Förut kunde jag tränga bort det tråkiga på ett bättre sätt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291239 av memphis
Svar från memphis i ämnet PTSD?
Det beror nog på att man med åren komna tänker mera bakåt i tiden än framåt.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 6 månader sedan #1291254 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet PTSD?
En bra insikt memphis! Jag har många fler minnen av min barn-ungdomstid nu än för 20 är sedan.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291256 av Geta
Svar från Geta i ämnet PTSD?
I dessa Coronatider måste man leva på gamla minnen.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1291293 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet PTSD?
Vill inte ha PTSD stå med farsans dubbelpipiga hagelbössa laddad hanarna spända riktad mot huvudet slå kolven i golvet. Att jag tänkte att morsan skulle vara som såg mitt huvud var i hela hallen stoppade mig för att hon var den första att se det. Jag tog öppnade bössan plundrade vapnet på patroner lade dem på hyllan i asken ställde in bössan i garderoben och inget hade hänt. Eller sitta på en balk på Älvsborgsbron dingla med fötterna rakt över älven och funderade på att hoppa i skorstenen på en Stena färja, sådant ger PTSD det finns mer men jag får behålla det för mig själv. Hoppas att ni kan förstå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Nissegossen.