Magiska receptet på lycka!???!

Mer
3 år 11 månader sedan #1249545 av Melody
Nu har jag läst och funderat en hel del, tittat på råd och tips från olika gurus och spirituella lärare. Kikat på tex Gabriella Bernstein.

Något de alla nämner är att när de mår dåligt, så hittar de en väg ut ur det genom att fokusera på att hjälpa någon annan!!

Detta funkar säkert inte för alla sjukdomstillstånd, tex akuta. Men när det gäller mörker och depression lär det hjälpa. Man förflyttar strålkastare från sig själv. Därmed öppnar man upp för nya tankebanor.

Om man inte har någon att hjälpa kanske man kan bli fadder tex, eller hjälpa med gåvor då och då. Eller bara hjälpa någon helt gratis, ge av sin tid etc. Fantasin får sätta gränserna.

Jag tror detta skiftar ens medvetande. Tänk er hur världen skulle se ut om egot var krossat?

Vad tycker ni om detta?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249567 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Magiska receptet på lycka!???!
Tror det är ett felaktigt tankesätt, du måste börja att lyssna inåt, du måste börja med dig själv för att bli hel, det är ingen snabblösning det finns det inte, börja med att lyssna till signalerna från din kropp, vad är det de försöker berätta kanske vet du redan men vet inte hur, ta då hjälp, Väldigt mycket av förändring startar med omprogrammering av tankesätt, man sitter fast i ett hjulspår som aldrig tar sig vidare utan är fastfrusen i samma spår, om du hjälper för mycket i den situationen dränerar du dig istället för arr bli hjälpt. Detta är min åsikt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249568 av Clean
Meditation is the shit!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249569 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Magiska receptet på lycka!???!
Hur vet du det clean har du prövat själv, annars kan du inte uttala dig, kanske inte fungerade för dig men det kan det göra för någon annan som är lite mer mottaglig.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249571 av Geta
De som ska bli hjälpta kan bli urförbannade. De vill inte bli utsatta för välgörenhet som givaren ska tjäna på.
Det har hänt mig. Blev kallad filantrop.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249583 av Clean
Jag har mediterat i perioder vid belastning på hjärnan och det har hjälpt mej jättemycket. Meditation är det bästa medicinen mot stress och oro, ångest och så. Nu är jag inne på en period att meditera. Jag försöker meditera 10 min per dag. Sedan även yoga och promenader hjälpt mej mycket när jag har fått psykotiska symtom. Där hjälper det. Men det gäller för mej. Jag delar med mej bara min resa igenom livet. Det är ingen lösning alla ggr till andra.