Magiska receptet på lycka!???!

Mer
3 år 11 månader sedan #1249799 av Admin1
Efter jogging kan man känna lycka och avslappning.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249802 av Geta
Efter städning kan man känna lycka. Likadant när man varit till återvinningen. Igår slängde jag en hel burk med batterier. Efteråt kände jag lycka.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249812 av Zoidar

Geta skrev: Efter städning kan man känna lycka. Likadant när man varit till återvinningen. Igår slängde jag en hel burk med batterier. Efteråt kände jag lycka.


Ja, glädjas över små saker är en nyckel, inte kräva så mycket av livet.

Anchored in Christ ✟

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249828 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Magiska receptet på lycka!???!
Instämmer med Zoidar att man uppskattar de små guldkornen i ens vardag, lyckokänsla om man nån gång får den är mer av flyktig natur så därför tror jag inte man ska eftertrakta lycka utan mer känna förnöjsamhet över livet, och även när du har en sjukdom eller flera så tror jag inte man ska låta det bli det dominerande utan anpassa dem in ens vardag så man inte låter dem hindra dig för att kunna känna att du mår bra man kan vara sjuk men känna sig fris i själen och det viktiga är det du känner inom dig och det man kan göra för att må bättre i sin sjukdom det gör man på så sätt kan de inte ta över och bli dominerande förrns de får övertaget.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249830 av memphis
Lycka är ett kemiskt tillstånd i hjärnan, beror på endorfiner. Men en annan sorts lycka kan vara mer subtil, och det är att uppleva (tillfällig) frånvaro av lidande.