Coca cola mot depression?

Mer
3 år 5 månader sedan #1298611 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coca cola mot depression?
Min gamla arbetskamrat äter huvudvärkstabletter dagligen. Han klagar ofta på ont i huvudet.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298641 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Coca cola mot depression?
I samband med Sovjetunionens fall byggdes en Pepsi-fabrik i Georgien. Vid invigningen smakade presidenten på drycken och sa: Smakar som Coca Cola.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298695 av krokus
Svar från krokus i ämnet Coca cola mot depression?
Under gymnasietiden tog jag treo eller ipren+Alvedon dagligen. Hade ständig huvudvärk. Jag fick värktabletter på recept också, men de var kass.

Om jag fick säga en sak till mig själv i övre tonåren, skulle det vara: sök hjälp på riktigt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302394 av NilsJ82
Svar från NilsJ82 i ämnet Coca cola mot depression?
Tycker samma som trådskaparen; Tycker också att coca-cola, väldigt ofta iallafall, tar bort dåligt mående. Åtminstone för stunden! Sen är det bra med avslagen cola när magen krånglar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302398 av Nissegossen

Cosmos skrev: Ja, burkcola är bäst. Känns kallare och spetsigare än flaskan. Förr drack jag en colaburk om dagen. Men jag skulle aldrig hinka litervis, då har man problem. Tror faktiskt att man kan bli beroende precis som kan bli det av TREO. Tar minst tre TREO om dagen, har jag slut blir jag orolig.


Som någon påpekat i tråden är det acetylsalicylsyra i TREO vilket gör att brukare kan få akuta sår i matstrupen då det är blodförtunnande då kraftiga blödningar omedelbart sjukhus akut, motmedel mot TREO samt ballong som pumpas upp i matstrupen för tilltäppning av såret. När motmedlet verkar kan ballongen tas bort och patienten är fri att lämna sjukhuset. Vad gäller huvudvärk utlöses den av värktabletter som vid missbruk blir tvärtom och ger huvudvärk. Alltså, alltid bäst att låta bli smärtstillande medicin.

Hej Nisse, kul att träffa på en namne, kunde du inte låta bli pappan, pojken Bart är visserligen ett förut alter ego, men passande för mig. Dock du är en egen individ och får tala för dig själv. I alla fall välkommen till viska.se har vetat det men det var första postningen jag sett, välkommen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1302636 av NilsJ82
Svar från NilsJ82 i ämnet Coca cola mot depression?
Hej Nissegossen! Ja, Nils är ett bra namn eller hur :D Hehe nja, tror jag håller mig till Homer som bild i nuläget :)
Tack för välkomnandet!