Coca cola mot depression?

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298186 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Coca cola mot depression?

Okinon skrev: är inte receptet hemligt på Coca cola?

Stämmer Okinon!

Enligt en marknadsföringsstrategi startad av Robert W. Woodruff beskriver företaget själva receptet till Coca-Cola som en av världens mest vaktade företagshemligheter som bara ett antal utvalda medarbetare har tillgång till. Receptet förvaras i ett bankvalv i Atlanta, USA. /Wikipedia

Cosmos skrev: Jag mår också bra på Cola. Det är vederkvickande på något sätt. Den där mätta känslan, följt av lite rapar kanske påminner oss om en helt annan period av vårt liv; när vi var bebisar. Det som skiljer Cola från annan läsk är fosforsyran. Välmåendet kanske är triggat av denna?

Fosforsyra? Inte omöjligt, något är det iaf.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298207 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Coca cola mot depression?
men om det är antidepressivt - kan det verkligen vara långverkande?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298213 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coca cola mot depression?
Mörk choklad ska vara antidepressivt eftersom det innehåller tryptofan, en aminosyra. Undrar om man måste äta choklad varje dag då? :groovy
Mer
3 år 5 månader sedan #1298256 av Maxjohan1983
Jag dricker massor med Coca-cola. Varierar mellan den och Dr. Pepper. Jag tycker dem mår jag gott av. Jag prövade dricka ful-cola för ett par veckor sedan men efter 4-5 dagar mådde jag riktigt illa av den. Äcklig känsla. Tror man blir sjuk av ful-cola. Det kanske är mer färgämnen i den och annan skit. Coca-cola kan jag dricka varje dag. Men dricker inte alltid varje dag.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 5 månader sedan #1298308 av wasp
Svar från wasp i ämnet Coca cola mot depression?
Coca-Cola är väl vanebildande??
Mer
3 år 5 månader sedan #1298310 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coca cola mot depression?
Utbilda mig: Vad är fulcola?