Social Fobi!

Mer
3 år 2 månader sedan #1317100 av krokus
Svar från krokus i ämnet Social Fobi!

Drummer skrev: Ni som har/haft Social Fobi hur har ni upplevt det?

Jag har svårt för ögonkontakt, jag glömmer bort vad jag ska säga om jag samtidigt tittar andra i ögonen. Däremot kan jag hålla ögonkontakt när andra pratar med mig.

Skaka hand är det värsta med sociala kontakter. Man ska inte vara en död fisk, men inte heller en armbrytare! Samtidigt som man ska ha ögonkontakt och minnas vad den andra heter! Skitjobbigt.

Oftast yttrar min sociala ångest sig så att jag inte vågar prata. Är rädd för vad andra kommer tycka. Dessutom låter min röst förjävlig.

Jag har svårt för att bli avbruten när jag väl pratar, då kommer direkt tankar som att inget av det jag säger är intressant nog. Jag är övertygad om att min sociala fobi kommer från mobbning och att jag framförallt blev utfryst i grundskolan.

Jag klarar inte av att vara i centrum bland andra. När alla tittar och väntar på mitt svar. Däremot klarade jag av att hålla föredrag i klassen när jag växte upp.

Det hjälper inte att jag även är rädd för att stinka. I perioder duschar jag ofta samt använder Flux säkert 10 gånger om dagen. Jag har försökt med fotdeo också, men inte hittat någon som funkar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317103 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Social Fobi!
Ok Drummer. Tack för svar. Jag undrade.

Jo Hope det ligger något i vad du säger.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317123 av memphis
Svar från memphis i ämnet Social Fobi!
Jag tror inte att jag lider av social fobi. Däremot är jag asocial vilket nästan kan förväxlas. Man undviker sociala situationer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317126 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Social Fobi!
Psykotisk ångest är en barnlek jämfört med social ångest! 
Mer
3 år 2 månader sedan #1317127 av memphis
Svar från memphis i ämnet Social Fobi!
Förut sade du att GAD var den värsta ångesten.

Den värsta ångesten är kanske den man lider av för tillfället.

Själv tycker jag att panikångest är den värsta ångest jag upplevt.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317129 av Hope
Svar från Hope i ämnet Social Fobi!
Jag har haft både social fobi och paniksyndrom. Men jag kan verkligen säga vilket är mera hemsk. Båda är lika överjäviga fast på helt olika sätt.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope.