Svar från Aftonbladet

Mer
15 år 11 månader sedan #125642 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Svar från Aftonbladet
150-200 kr/år...vilket är värt, det!!!
Mer
15 år 11 månader sedan #125646 av mopa
Svar från mopa i ämnet Svar från Aftonbladet
Här kostar Rsmh 100kr året. .?
Mer
15 år 11 månader sedan #125656 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Svar från Aftonbladet
Ja, det kan nog stämma också! :lol:

det har varit upp och ner, det där...och så olika från ort till ort...plus att i Eskilstuna finns det ingen lokal-avd., längre.

så jag betalar 200 kr/år till Förbundet!
Mer
15 år 11 månader sedan #125703 av ak
Svar från ak i ämnet Svar från Aftonbladet
Har människor inget eget ansvar? Det är väl inte samhällets uppgift att stoppa labila tonåringar från att ta sina liv?

För att göra en omelett måste man knaäcka ett par ägg. Haha.
Mer
15 år 11 månader sedan #125727 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svar från Aftonbladet
Psykiatrin och tidningarna är nog inte riktigt säkra på hur
de ska tackla det här med självmord och självskador bland
unga.
De är rädda att ju mer de skriver om det ju mer kan det trigga
igång labila personer som vacklar.

Saari, det är intressant det du skriver, att du inte förut fattade
att det är på allvar att experimentera med självskadebeteenden
som kan sluta illa utan återvändande.
Mer
15 år 11 månader sedan #125733 av Saari
Svar från Saari i ämnet Svar från Aftonbladet
Saken är väl den att jag inte vill fokusera på självskadorna och självmorden, utan på att det är en definitiv konsekvens av psykiatrins brister. Jag tänker inte hänga ut Johanna som person, utan jag vill berätta för världen att hon och många andra hade kunnat leva om de fick behandling i tid.

Många ligger inne på psyket i väntan på terapi och behandlingshem/center. Det är köer, köer som jag inte tänker acceptera eftersom psykisk sjukdom i allra högsta grad är dödlig. Det funkar inte, vi har inte råd att förlora fler människor på grund av en sådan bristfällighet!

Vad min läkare på psyket inte förstod var att varje ärr räknas. Varje sår och ärr är ett trauma i sig, man förstör kroppen bit för bit. Jag var helt förtvivlad när hon inte tog det på allvar så tillslut sa jag att jag önskar att hon visste hur det kändes att skära sig, få ett sår och ett ärr. Hon tog det som ett hot och jag förklarade att det inte var så, men att jag ändå önskar att hon visste. Jag hade blivit rädd om min kropp men kände inte att jag fick hjälp med att sluta.

Hur som helst, jag är arg och jag tänker inte låta någon slå dövörat till. Det här är allvar.