Låtsades vara sjuk...

Mer
15 år 3 månader sedan #176882 av Geta
Svar från Geta i ämnet Låtsades vara sjuk...
Det är väl något som sker hela tiden...!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #176883 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Låtsades vara sjuk...
Jag håller med Geta! Konst ska testa gränsen för vad tolerans innebär, hon hade tänkt igenom detta noga, var beredd på sprutor och medicin. Men Detta kan ha pågått högst några dagar, konsten ska alltid innebära en långsiktig projekt. Det intressanta på kuppen hade varit om hon hade blivit sjuk av behandlingen. Jag tycker det bildar för liten underlag för att skapa en avhandling kring detta. Då tycker jag det var mycket mer modigt av di-eleven att berätta porr för barn. Dem kom i alla fall fram till att det inte var lämpligt att utsätta barn för detta, detta skedde ur en mycket lång perspektiv och dem följde upp hur barnen mådde månader efteråt. Detta var inte bara engångsprojekt, men reaktionerna var inte nådiga efteråt. Men jag tycker folk ska tänka lite innan dem reagerar, men konsteleven riskerade för lite av sig själv, för att det ska bli trovärdigt.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #176888 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Låtsades vara sjuk...
Konststudenten vill ju inte ens berätta vad hennes syfte var, menar med hennes ex-arbete. Tycker bara att det är KONSTigt :rolleyes: Jag förstår mig uppenbarligen inte på modern konst. Tacka vet jag "Mona Lisa"
Mer
15 år 3 månader sedan #176892 av Geta
Svar från Geta i ämnet Låtsades vara sjuk...
:lol: :lol: :lol:
Mer
15 år 3 månader sedan #177091 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Låtsades vara sjuk...
Jag är faktiskt positiv till detta för det kan skapa en debatt om tvångsvården och om psykiatrin verkligen kan skilja på sjuk och frisk. Konst skall engagera och skapa debatt.

Det är en 10-faldig variation vad gäller användningen av tvångsvård mellan olika delar av landet så att debatt om var gränsen skall gå för tvångsvård är välkommen. Göran Hägglund tänker också se över lagstiftningen för att han inser att det finns brister.
Mer
15 år 3 månader sedan #177113 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Låtsades vara sjuk...
Vet inte om Göran Hägglund har tid med det nu när han extraknäcker som Bajsmannen.
Jag är lite tveksam eftersom det handlar om vad media gör det till, i stor utsträckning. Det finns andra sätt också att protestera på. Men att kalla det konst är konstigt.