Låtsades vara sjuk...

Mer
15 år 3 månader sedan #177131 av skord
Svar från skord i ämnet Låtsades vara sjuk...

Geta skrev: Det är alltså bara jag som tycker att det här var
bra och att det kan komma något bra ur det?


nej jag tyckte det va bra. belysning från alla håll och kanter behövs.
Mer
15 år 3 månader sedan #177135 av skord
Svar från skord i ämnet Låtsades vara sjuk...
jag tycker det va rätt modigt dessutom, för vem skulle göra nåt sånt om man inte är sjuk eller har ett uppdrag som hon nu hade som konstnär. (det kan komma bra saker om hur personal behandlar

livs levande personer på psyk.) (mina erfarenheter är ialf inte dom bästa)

hur har era erfarenheter på akut varit?
Mer
15 år 3 månader sedan #177139 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Låtsades vara sjuk...

skord skrev: jag tycker det va rätt modigt dessutom, hon har ett uppdrag som som konstnär. som verkar genomtänkt. (det kan komma bra saker om hur personal behandlar

livs levande personer på psyk.) (mina erfarenheter är ialf inte dom bästa)

hur har era erfarenheter på akut varit?


Jag har kommit in akut två gånger. Båda gångerna i Ö-bro, man kommer alltid dit först om det är akut (var man än bor i länet). Var psykotisk båda gångerna, jag blir ju så rädd och tyst som psykotisk. Vågade inte säga ett flasklock. Första gången pratade en kvinna konstant med pappa som väntade med mig. Hon var väldigt uppvarvad. Ville se på TV (Jag ville slippa TV eftersom det var genom den jag fick hemliga meddelanden. Jag vågade inte säga emot). Andra gången fick jag sova med öppen dörr på akutpsyk (var självmordsbenägen) ingen att prata med. Jag låg och grät mig igenom natten. Ren skit alltså! Inga goda erfarenheter. Däremot var avdelningen i K-skoga underbar!
Mer
15 år 3 månader sedan #177160 av skord
Svar från skord i ämnet Låtsades vara sjuk...

AnnKatarin skrev:

skord skrev: jag tycker det va rätt modigt dessutom, hon har ett uppdrag som som konstnär. som verkar genomtänkt. (det kan komma bra saker om hur personal behandlar

livs levande personer på psyk.) (mina erfarenheter är ialf inte dom bästa)

hur har era erfarenheter på akut varit?


Jag har kommit in akut två gånger. Båda gångerna i Ö-bro, man kommer alltid dit först om det är akut (var man än bor i länet). Var psykotisk båda gångerna, jag blir ju så rädd och tyst som psykotisk. Vågade inte säga ett flasklock. Första gången pratade en kvinna konstant med pappa som väntade med mig. Hon var väldigt uppvarvad. Ville se på TV (Jag ville slippa TV eftersom det var genom den jag fick hemliga meddelanden. Jag vågade inte säga emot). Andra gången fick jag sova med öppen dörr på akutpsyk (var självmordsbenägen) ingen att prata med. Jag låg och grät mig igenom natten. Ren skit alltså! Inga goda erfarenheter. Däremot var avdelningen i K-skoga underbar!


oki. (bra karlskoga va bra) i malmö har det vart hemskt, en gång fira jag julafton där och sov i dubbelrum medan dom hade jobbare där som banka och dela rum med en aggressiv person som gick ner på speed) inte kul. jag ser malmö akutpsyk som helvetet på jorden. det finns såklart många helveten. men jag försöker att aldrig hamna därigen. hemskt.

tack annkatarin för din berättelse. nåt positivt ialf.
Mer
15 år 3 månader sedan #177444 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Låtsades vara sjuk...
Jag känner mig fruktansvärt kränkt såsom "icke-simulant" av den där konststudenten. Skulle gärna vilja slå henne på käften och motivera det med att det var ett försök till hötorgskonst från min sida. Jävla svin.
Mer
15 år 3 månader sedan #177505 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Låtsades vara sjuk...
Skådespelaren Russel Crow fick ju nästan en Oscar för att han kunde gestalta Nashs schizofreni trovärdigt i filmen A Beautiful Mind. Konststudenten lyckades gestalta psykisk sjukdom, så trovärdigt att personalen helt gick på det. Också en imponerande insats. Hon har dock mest fått kritik och nu också blivit polisanmäld av personalen.