Granskning Aftonbladet tar upp...

Mer
12 år 7 månader sedan #432265 av Nissegossen
Angående vinstintressen, så har läkare varit anställda hos läkemedelsföretag och forskat på ADHD medicin, sedan har de själva godkänt samma medicin för försäljning i Sverige. Läs mer här;
www.aftonbladet.se/nyheter/article13706184.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article13706369.ab

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #432725 av Nissegossen
Läkarnas dubbelspel är nu en fråga för riksdag och regering
www.aftonbladet.se/nyheter/article13712361.ab

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #432891 av Nissegossen
Jag önskar jag hade bemötts på samma sätt, som den här mannen blev bemött när jag sökte vård för första gången. Jag hade exakt samma problem, men i mitt dilemma, hade jag pga sömnbrist även hallucinationer. Dock, jag begärde bara något att sova på, för det var mitt största problem, jag hade gått in i väggen jag också på det jobb jag hade, med treskiftsarbete och min situation för övrigt i livet.

Hade jag fått något att sova på och terapi, med KBT eller annat som fanns då och sluppit att direkt insättas på tung medicinering med depå injektioner med Neuroleptika, som enbart konserverar tillståndet man är i och fått någon att tala med, alltså en psykolog, så hade jag troligen inte hamnat på mentalsjukhus, klassad med den tunga diagnosen Schizofreni. Någonstans har det varit ett feltänk ifrån vårdens sida, när man direkt satte in tung medicinering istället för att ge mig något lättare att sova på och enbart haft en samtalskontakt med psykolog, så hade jag troligtvis snabbt förbättrats och inte som nu, när mitt liv har kommit till ålderns höst, att jag har genom lång erfarenhet, lärt mig tackla mina problem på egen hand....

pillerpengarpsykvard.aftonbladet ... t-underbar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #434563 av Nissegossen
Tja, som sagts tidigare kan jag inte räkna dem alla, som tagit livet av sig!
www.aftonbladet.se/nyheter/article13755762.ab

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #437582 av Nissegossen
Att Aftonbladets granskning nu går in i sin slutfas är värt att följa upp.

Läs mer på Aftonbladets specialsajt här; pillerpengarpsykvard.aftonbladet.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum