Granskning Aftonbladet tar upp...

Mer
12 år 7 månader sedan #430610 av Nissegossen
Jag lyfter denna tråd för,att granskningen är bra och alla vi har möjlighet att påverka och aftonbladet formligen skriker efter berättelser, gå in, läs, kommentera
pillerpengarpsykvard.aftonbladet.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #430634 av Karin
Det gick ju på TV för nån tid sen en serie (om det nu va 2 eller 3 avsnitt, minns inte) men som hette "sluten avdelning"... Det kändes som om det skulle kunna gjorts sååå mkt mer där, med den serien menar jag. Gått djupare och följt lite längre in i hur vardagen ser ut på en avdelning.

Det skulle behövas mkt mer granskning av mentalvården, både utifrån patienternas beskrivning och att få se hur vardagen ser ut för patienterna, men även från vårdpersonalen, deras säkert många gånger frustration över att det finns så många brister inom vårdapparaten...

Det är bra att aftonbladet har reportage, man hoppas bara att dom försöker göra en djupare granskning och inte bara är ute efter "skandalrubriker"...

...men det är bara vad lilla jag tycker.... :tänk
Mer
12 år 7 månader sedan #430660 av Geta
Är det flera än jag som tycker att layouten på den här artikelserien är väldigt råddig?
Jag blir väldigt förvirrad när jag försöker läsa inslagen och få något sammanhang.
Mer
12 år 7 månader sedan #430677 av björk
det brukar vara aningen "Flottigt" i såna samanhang. Där det letas sensationer av olika slag.
Mer
12 år 7 månader sedan #431963 av Nissegossen
Läs titta, begrunda
Aftonbladet granskar psykvården
www.aftonbladet.se/nyheter/article13693358.ab

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #431986 av Jesus/magnus
har skrivit en kommentar ang vinstintresserna i jippot.
ni finner den här;

pillerpengarpsykvard.aftonbladet ... na-pengar/

John 8:31-32.