Sociala medier - mer beroendeframkallande än cigaretter?

Mer
12 år 2 månader sedan #462070 av Isa-Alise
www.dn.se/livsstil/halsa/uppdate ... h-somnlosa

Uppdaterade och sömnlösa

Facebook, Twitter och Instagram – står sociala medier till din tjänst eller är det egentligen tvärtom? Ny forskning visar på uppkopplings­hetsens giftigare sidor.

De ska förenkla och berika vårt liv. Men sällan talas det om framgångshistoriens baksida. Sociala medier har onekligen förenklat kontakten med vänner och nätverk och berikat informationsflödet kvantitativt, men frågan är om användandet av Facebook, Twitter, Instagram och andra sociala medier är ett hjälpande verktyg i första hand eller kanske tvärtom – mest uppslukande?
Mer
12 år 2 månader sedan #462081 av Geta
Nu tror jag inte att internetanvändningen för oss med psykiska tillkortakommanden är så skadlig.
De flesta av oss har inga arbeten eller sysselsättningar. Så om vi blir riktiga nördar, så gör det inte så mycket, utan tvärtom.
Mer
12 år 2 månader sedan #462113 av björk
Jag fick ett tips om Catch Lakritz. Att de var den starkaste av alla snus.

Finns ingen snus som e starkare än den.........
Mer
12 år 2 månader sedan #462148 av Admin1
För oss tror jag att sociala medier är en välsignelse, eftersom det ger social kontakt och sysselsättning. Sedan kan det ju också ge kunskaper och lösningar på problem som man har. Att det tar mycken tid är bara ett plus.
Mer
12 år 2 månader sedan #462153 av Geta
Jag läste om föräldrar till ett schizofrent barn. De resonerande som så: När de kom på att sonen tyckte att någon sysselsätning var rolig, så hindrade de honom från att ägna sig åt den. Inte undra på att han var schizofren.
Mer
12 år 2 månader sedan #462230 av björk
Min pappa la sig i alla sport sysselsättning jag hade. Jag blev schizofren av de.

Delade var moment i molekyler. Och trugade fruktansvärt. Han är min akilleshäl.

Sen är han ett drift kuku i fel riktning så fred och frid är bara att glömma i detta liv.